۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 3435

شهرداری تهران و عوارض شهری/۸

درآمدهای عوارض پایدار شهری صرف چه کارهایی می‌شود؟

عوارض شهری را تا ۳۱ مرداد پرداخت کنید و از ۱۰ تا ۲۴ درصد تخفیف بگیرید
درآمدهای عوارض پایدار شهری صرف چه کارهایی می‌شود؟

 شهر: بر اساس بسته محرک اقتصادی  به پرداخت کنندگان خوش حساب عوارض پایدار شهرداری تهران به قید قرعه جوایز خوش حسابی اهدا می‌شود، اما اساسا عوارضی که شهروندان پرداخت می‌کنند، صرف چه کارهایی می‌شود؟

 وحید عرب، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد کشور همینطور هزینه‌های شهرداری بیان کرد: درآمدهای حاصل از عوارض شهری، بهترین نوع درآمدهای پایدار برای شهرداری است و مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض سبب ارایه بهتر و بیشتر خدمات خواهد شد.

او گفت: عوارض و بهای خدمات وصولی از شهروندان، صرف عمران، آبادانی، نگهداشت کلانشهر تهران و تکمیل و یا انجام پروژه‌های مختلف در سطح شهر می‌شود. بنابراین شهروندان با پرداخت به هنگام عوارض پایدار، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوبتر یاری و درواقع در مدیریت شهر مشارکت می‌کنند.

این مقام مسئول معتقد است؛ نگهداری شهر و حفظ آن به عنوان مکانی برای زندگی و آرامش شهروندان، هزینه‌هایی برای مدیران شهری دارد که بخشی از این هزینه‌ها در قالب عوارض شهری، از شهروندان دریافت می‌شود.

اهدای جایزه به شهروندان خوش‌حساب

 عرب همچنین درباره جزییات جوایز خوش حسابی پرداخت کنندگان عوارض پایدار توضیح داد: با استناد مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، به پرداخت کنندگان خوش حساب عوارض پایدار شهرداری تهران که تا پایان مرداد امسال نسبت به تسویه بدهی ملک و خودروی خود اقدام کنند، به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

به گفته مدیر کل تشخیص و وصول درآمد؛ در صورت پرداخت عوارض کسب و پیشه، عوارض نوسازی، عوارض خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند، علاوه بر جوایز مقرر شده در قانون و مصوبه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران، مودیان می توانند در قرعه کشی هزاران جایزه خوش حسابی نیز شرکت کنند.

او درباره پرداخت عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند گفت: چنانچه مودیان تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ نسبت به پرداخت عوارض کسب وپیشه ملک خود اقدام کنند، برای عوارض امسال مشمول ۱۸ درصد و برای بدهی معوقه سالهای قبل مشمول ۱۰ درصد بخشودگی و در صورت پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی و یا غیر مسکونی ملک، مشمول ۲۴ درصد جایزه خوش حسابی نیز خواهند شد.

عرب افزود: شهروندان می‌توانند از طریق یکی از روش‌های پرداخت غیر حضوری عوارض و بهای خدمات ملک خود را پرداخت کنند که این روشها برای املاک شامل درگاه اینترنتی tax.tehran.ir  ، سامانه تلفنی۱۳۷ و  همچنین کد دستوری #۱۳۷*  و برای پرداخت عوارض خودرو سامانه «تهران من» (my.tehran.ir) است.

شهروندان، برای ارتباط هوشمند با شهرداری تهران و اطلاع از میزان بدهی و وضعیت ملک خود، می توانند کد شناسایی ۱۵رقمی ملک یا آپارتمان و یا ۱۲ رقمی غیر مسکونی را به سامانه  ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۰پیامک کنند و اگر شماره شناسایی ملک خود را نمی دانند می‌توانند این کد را از آدرس: my.tehran.ir/melk  و از طریق نقشه که در سامانه فوق اعلام شده است، به دست آورند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 3435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =