۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 3446
کلنگ زنی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تا تجریش» ؛ دی ماه

شهر: امروز در دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش»، ۹ گزینه برای انتخاب توسعه مسیر خط سه مطرح شد. همچنین به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه پیش بینی می‌شود که در صورت پیشرفت اداری و تأمین منابع مالی، عملیات اجرایی این پروژه در دی امسال آغاز شود.

به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه ۲۲ مرداد، دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش» با حضور علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک شهر تهران برگزار شد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در گفتگو با شهر، درباره جلسه هماهنگی امروز با شهرداری منطقه یک به منظور طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش، توضیح داد: ساخت خطوط انشعابی مترو جزو پروژه‌های اولویت دار  و مورد تأکید شهردار و شورای اسلامی شهر تهران است. یکی از خطوط انشعابی، طرح «توسعه بخش شمالی خط ۳ متر تهران تا تجریش» است.

او با بیان اینکه ۴۵ روز گذشته، نخستین جلسه هماهنگی برای آغاز مقدمات پروژه با شهردار منطقه یک برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که کارگروه مشترکی برای پیشبرد پروژه به خصوص تأمین منابع مالی تشکیل شود. امکان اجرای این پروژه با بودجه محدود شهرداری وجود ندارد و به همین علت با استفاده از منابع مالی غیرنقد و ظرفیت‌های خوب منطقه یک می‌توان این پروژه را جلو برد.

امام با اشاره به برگزاری دومین جلسه هماهنگی طرح توسعه بخش شمالی خط ۳ تا تجریش، بیان کرد: امروز با دستور سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک مقرر شد که کارها تسریع بیشتری پیدا کند. همچنین اطلاعات موجود درباره ژئوفیزیک و شهرسازی منطقه برای انتخاب نهایی مسیر در اختیار مشاور پروژه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه مشاور پروژه امروز در جلسه هماهنگی ۹ گزینه برای انتخاب مسیر مطرح کرد، یادآور شد: برای انتخاب دقیق و صحیح، باید اطلاعات بیشتری در اختیار مترو قرار گیرد که با دستور شهردار منطقه یک این امر نیز محقق می‌شود.

او در ادامه افزود: همچنین به منظور تسریع در پیشرفت کار، مقرر شد که هر یک هفته درمیان جلسه هماهنگی برگزار شود. پیش بینی می‌شود که در دی امسال کلنگ زنی پروژه انجام شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درباره هزینه ساخت این پروژه، بیان کرد: طول مسیر هر ۹ گزینه، متفاوت است اما اگر طول مسیر ۵ تا ۶ کیلومتر باشد، پروژه حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۴ هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز دارد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 3446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =