تعیین تکلیف پروژه ایران زمین  با پیگیری وزارت نفت

شهر: مالکیت ملک پروژه ایران زمین و تعیین تکلیف گودبرداری حاصل از آن پس از توقیف اموال بابک زنجانی به نفع وزارت نفت، به این وزارتخانه واگذار شده است. این در حالی است که به گفته شهردار منطقه ۲، مسئولان این وزارتخانه تا کنون اقدامی برای مشخص شدن وضعیت آن انجام ندادند و این پروژه همچنان به حال خود رها مانده است.

رسول کشت پور ، شهردار منطقه ۲ درگفتگو با شهر، درباره پروژه ایران زمین در شهرک غرب متعلق به بابک زنجانی و گودبرداری حاصل از آن که چند سالی است در این منطقه بلاتکلیف مانده، گفت: این ملک در حال حاضر متعلق به وزارت نفت و شرکت وابسته به این وزارتخانه به نام SCT bankers است چرا که اموال بابک زنجانی بابت بدهی هایش به نفع وزارت نفت توقیف شد.

او افزود: با وجود این اما مسئولان وزارت نفت هیچ جدیتی برای پیگیری و تعیین تکلیف این پروژه از خود نشان ندادند و این در حالی است که شهرداری منطقه ۲ آماده هرگونه همکاری برای فعال سازی این پروژه است.

به گفته کشت پور، شهرداری بارها بابت تعیین تکلیف این موضوع اخطار داده ، ولی متاسفانه مسئولان این شرکت و وزارت نفت تا به حال اقدامی در این باره انجام ندادند.

مجوز شروع به کار پروژه ایران‌زمین، اردیبهشت ۱۳۹۱ به تصویب رسید؛ پروژه‌ای به مساحت ۱۶هزارمترمربع، با گودبرداری منفی ۱۵ متر و ۶۰درصد سطح اشغال در پهنه‌ای که طبق طرح تفصیلی شهر تهران متعلق به بافت مسکونی ارزشمند است.

در سال ۱۳۹۲ گزارش هایی درباره نشست زمین های اطراف پروژه و ترک خوردگی دیوارهای منازل ساکنان خیابان ایران زمین، منتشر شده بود. اما پیگیری های اهالی و ساکنان منطقه به نتیجه نرسید تا اینکه خیابان ایران زمین فرو ریخت. گود برداری غیر اصولی و بیش از حد، به عنوان دلیل ریزش زمین اعلام شده بود که پس از این اتفاق ساکنان خانه های در معرض خطر به محل امنی منتقل شدند. این پروژه و گودبرداری حاصل از آن، همچنان طی این سال ها بلاتکلیف مانده است.

با توجه به اینکه گودبرداری های غیر اصولی در چند سال اخیر منجر به وقوع خسارات جانی جبران ناپذیری برای تعدادی از شهروندان شده است لازم است مسئولان به دور از هرگونه مسامحه و با جدیت تمام نسبت به عدم رعایت قوانین ساخت و ساز حساسیت به موقع نشان داده و با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 3563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =