شهرداری تهران چگونه سگ‌های بلاصاحب را ساماندهی می‌کند؟

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نحوه شناسایی و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در پایتخت را تشریح کرد.

رضا شرفی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره نحوه ساماندهی سگ های بلاصاحب گفت: طی یک طرح ویژه و عملیاتی، اکیپ‌های جمع آوری سگ های ولگرد در قالب ۴ گروه مشتمل بر ۳ خودرو، مکان های تجمع سگ‌ها را با همکاری مناطق ۲۲ گانه شناسایی و نقطه گذاری می کنند تا ظرف مدت زمان یکماه اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی آنها انجام دهند. 
وی در خصوص نحوه اقدام این اکیپ ها گفت: با همکاری یگان حفاظت سگ های بلاصاحب در مکان های شناسایی شده جمع‌آوری می شوند و هر سه روز مراجعه و نظارت مجدد صورت می گیرد. علاوه بر این، ناظران سازمان مدیریت پسماند مستقر در مناطق در جریان گشت‌زنی‌های روزانه، در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب مراتب را جهت انجام اقدامات لازم گزارش می کنند.

وی افزود: علاوه بر اکیپ‌های ثابت، یک اکیپ متمرکز تحت مدیریت سازمان مدیریت پسماند برای جمع آوری سگ‌های ولگرد در محدوده‌های میانی شهر و پیگیری پیام‌های مردمی فعالیت خواهد کرد.

شرفی با بیان اینکه سگ های جمع‌آوری شده به چند نقاهتگاه مستقر در اطراف شهر که بزرگ ترین آن‌ها در آرادکوه است منتقل می‌شوند، گفت: پس از انتقال سگ ها، در مرحله اول معاینه پزشکی و در مرحله دوم  عقیم سازی انجام می‌شود. سگ ها نیز در محل نقاهتگاه در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند و در صورت درخواست افراد برای پذیرش آن ها به عنوان سگ نگهبان با اخذ تعهد مبنی بر عدم رها کردن آن ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده می‌گیرند. در آرادکوه برخی گروه‌های حامیان حیوانات هم با ما همکاری دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین با اشاره به پیام‌های مردمی ثبت شده در مرکز ۱۳۷ پلاس و طرح شهردار من گفت: امحاء جانوران موذی به ویژه موش از جمله درخواست‌های پرتکرار مردم از سازمان مدیریت پسماند است که با توجه به اهمیت و ضرورت جلب رضایت مردم به عنوان ذینفعان اصلی شهر توسط شهرداری تهران، پیگیری و تحقق این خواسته بسیار مهم و در اولویت خدمت‌رسانی ما خواهدبود.

شرفی مبنای اقدام در امحاء جانوران موذی را پیام‌های ۱۳۷ پلاس و گزارش ناظران امور مناطق سازمان مدیریت پسماند برشمرد و گفت: بر اساس پیام‌های دریافتی نقشه تراکم محل تجمع موش و جانوران موذی آماده شده و مبنای اقدام و عمل ما در فاز یک طرح، سه پهنه خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شریعتی و بلوار کشاورز است.

وی تصریح کرد: پس از یک دوره اقدام، گزارش‌گیری و تحلیل مجدد صورت گرفته و در صورت کاهش یا جابجایی محل تراکم، اقدامات فازهای بعدی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، بهره‌گیری از تجارب موفق شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری مشهد و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه امحاء موش و جانوران موذی مورد تاکید و توجه این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 36392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =