جزییات تغییر پرداختی و سیاست‌های حمایتی بازنشستگان شهرداری/ از شتاب‌گیری افزایش حقوق و پرداخت نقدی کمک هزینه سفر تا افزایش ۲۶۰ درصدی حق مسکن

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: افزایش بیمه عمر به مبلغ ۵۰میلیون، ۱۰۰درصد حق مسکن و اهدای نقدی هزینه سفرها از خدمات سازمان بازنشستگی به بازنشستگان در سال جاری است.

جواد مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره تفاوت حقوق بازنشستگان شهرداری تهران و تأمین اجتماعی اعلام کرد: بازنشستگان شهرداری تهران طبق قانون صندوق بازنشستگان حقوق دریافت می‌کنند. اما خوشبختانه شهرداری تهران از سنوات گذشته مواردی را برای جبران خلاء بین حقوق صندوق بازنشستگی و حقوق تامین اجتماعی در نظر گرفته و به تدریج اجرایی کرده است.

وی افزود: طبق دستور شهردار تهران مبنی بر کرامت و رفاه معیشت بازنشستگان، در سال ۱۴۰۱ مواردی اعم از افزایش حق مسکن به میزان ۲۶۰ درصد که باعث افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی دریافتی علاوه بر افزایش‌های قانونی بر روی حقوق کارمندان بازنشسته شهرداری تهران با همکاری شورای شهر شد.

مالکی با اشاره به موضوع تامین معیشت بازنشستگان بیان کرد: شهرداری تهران، ۱۲هزار بازنشسته دارد. علیرغم تورم‌هایی که وجود دارد، ۶سبد کالای معیشتی برای این افراد در نظر گرفته شد. البته این خدمات از قبل به ۸۰۰ نفر بازنشستگان صندوق کشوری که کارمندان شهرداری بودند نیز ارائه شده و تداوم دارد.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در خصوص خبرهای خوب سال جاری برای بازنشستگان اظهار کرد: با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران تبصره‌ای در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شد که به واسطه آن بازنشستگان قبل از سال ۱۳۹۱، حقوق مکمل با رقم ۱ میلیون تومان دارند. این طرح در راستای کم شدن فاصله حقوقی با تامین اجتماعی است که در سال‌های آینده رقم آن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۹۰ درصد حق مسکن کارکنان رسمی را به بازنشستگان می‌دادند، ادامه داد: با تدبیر شورای شهر و همکاری شهرداری تهران این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا ‌کرده است.

مالکی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ هیچ بازنشسته‌ای نداریم که حقوق مکمل زیر ۱ میلیون تومان داشته باشد. همچنین حق مسکن نیز همسان با همکاران رسمی و شاغل در شهرداری تهران شده است.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران درباره وضعیت بیمه عمر بازنشستگان نیز عنوان کرد: مبلغ پرداختی از محل بیمه عمر در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۷ میلیون تومان و اگر بازنشسته محترم بالای ۷۰سال بود، تنها ۴.۵ میلیون تومان بود. در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۳۰ میلیون و در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۵۰ میلیون تومان رسید. بنا داریم این مبلغ هرسال افزایش داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: رویکرد عدالت محوری در خصوص موضوع سفر در نظر گرفته شده که بر مبنای آن اگر کسی بنا به هر دلیل، نخواست یا نتوانست از خدمات سفر استفاده کند، هزینه نقدی متناسب به فرد داده شود. با توجه به اینکه نیمی از بازنشستگان از سفرها استفاده نمی‌کنند، تصمیم گرفتیم هزینه نقدی آن را تقدیم‌شان کنیم.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 36640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 3
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایمان ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      با سلام و احترام، خواستم آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی رو پیگیری بفرمایید.
    • بهروز احمدوند ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      آقای رئیس سلام وقتتون بخیر ما از الطاف شما نسبت به کارمندان شهرداری در دوران خدمتمان زیاد دیدیم ولی بگید کاریم واسه کارگران بازنشسته شهرداری کردید یا نه ما که هر چه خوندیم فقط مخاطبتون کارمند بود
    • معصومه ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      2 0
      عالیست از حسن توجه شهردار محترم تهران و مدیرعامل محترم سازمان متشکریم