اختصاص چهار بوستان بانوان به هیات های مذهبی زنانه

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران از قرار گرفتن فضای چهار بوستان بانوان در اختیار هیات های مذهبی زنان جهت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم امسال در فضای باز خبر داد.

زهرا بهروز آذر با اشاره به شرایط ویژه کرونا و دستور شهردار تهران و تاکید معاونت امور اجتماعی و فرهنگی جهت در اختیار گذاشتن فضاهای روباز بوستان های بانوان برای برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم گفت: اداره کل امور بانوان با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان برای برگزاری مراسم محرم با رعایت ضوابط بهداشتی، ویژه برنامه "زیر آسمان روضه" را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در دهه اول محرم و در فضای باز بوستان های بانوان اجرا خواهد کرد.

او افزود: با توجه به ابلاغ ستاد مقابله با ویروس کرونا، این اداره کل با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بر آن شد تا فضای بوستان های بانوان در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۱۹ را در اختیار هیات های مذهبی و مجالس خانگی زنان قرار دهد. ثبت نام از هیات های بانوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی و در سایتی که به همین منظور ایجاد شده، انجام خواهد شد و هیات ها می توانند جهت رزرو فضا برای مراسم های عزاداری، به آدرس www.pishraftyaran.ir  مراجعه نمایند.

بهروز آذر در ادامه گفت: ماه محرم ظرفیت‏‌های عظیمی برای فرهنگسازی دارد و وقایع عاشورا زمینه‏‌های الگویی بسیاری برای جامعه دارد، که در این بین نقش زنان در خور توجه است، ایثار، صبر، استقامت و خطبه‏‌های حضرت زینب(س) نه تنها در آگاهی مردم آن دوران، بلکه در آگاهی دادن به تمامی انسان‏‌ها در تمامی دوران‏‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب بقا و جاودانگی اسلام شده است.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل امور بانوان همچنین افزود: برنامه های دیگری نیز در کنار مراسم "زیر آسمان روضه" تدارک دیده شده که ارائه مشاوره سبک زندگی و خانواده و نمایشگاه پوستر با موضوع نقش زنان در قیام عاشورا از جمله آن‌هاست.

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 3673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =