حسینیه مجازی در اینستاگرام

شهردار منطقه ۱۲، نوید ایجاد حسینیه مجازی قلب طهران را در ایام محرم با استفاده از ظرفیت صفحه اینستاگرامی این منطقه داد؛ ابتکاری که در زمان شیوع بیماری کرونا، بدون نیاز به حضور فیزیکی در مجالس عزاداری، پاسخ‌گوی شهروندان عزادار برای سوگواری در این روزها خواهد بود.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با توجه به دغدغه‌های این روزهای جامعه و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در مورد شیوع بیماری کرونا از طریق ایجاد تجمع، شهرداری منطقه ۱۲ در قالب این حسینیه مجازی، ویژه‌برنامه‌هایی برای دهه اول ماه محرم، پیش‌بینی کرده که این برنامه‌ها در چند سطح به اجرا در خواهند آمد.

او با یادآوری قدمت و اصالت برجسته منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران و سرمایه‌های غنی دینی، فرهنگی و تاریخی این منطقه افزود: در فاز اول، آماده‌سازی محتوای نوشتاری و تصویری نظیر تهیه کلیپ از حکایات حسینیه‌ها و تکایای معروف و اصیل این منطقه با هدف آشنایی بیشتر شهروندان تهرانی در مورد آنها انجام می‌شود که از طریق پیج پرمخاطب اینستاگرامی منطقه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

سعادتی استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام را به همین منظور، از دیگر برنامه‌های این منطقه برای این ایام برشمرد و توضیح داد: پخش قرائت زیارت عاشورا و مرثیه‌خوانی در دهه اول محرم به صورت آنلاین از ساعت ۷ تا ۷:۳۰ در پیج اینستاگرام منطقه صورت می‌گیرد که این برنامه در سالن آمفی‌تئاتر منطقه به اجرا درخواهد آمد و امکان بهره‌برداری از جلسه برای اشخاص حاضر در سالن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی مهیاست.

او برگزاری نشست‌های مذهبی با چهره‌های شاخص مذهبی منطقه نظیر واعظان، مداحان و روحانیون و معرفی مشاغل با موضوعیت محرم نظیر پرچم‌سازی، علم‌سازی و... همچنین پخش سوگواری‌های آنلاین، روضه‌های خانگی و چارپایه‌خوانی را از دیگر برنامه‌های حسینیه مجازی قلب طهران برشمرد.

سعادتی ضمن استقبال از مشارکت شهروندان در تولید محتوا برای حسینیه مجازی قلب طهران، با نوید ایجاد ظرفیت در این زمینه برای آنان در اینستاگرام منطقه توضیح داد: از این فضا برای انعکاس هیأت‌های خانگی، همچنین تولید عکس و محتوای مذهبی با موضوعیت واقعه عاشورا استفاده خواهیم کرد که در نهایت مسابقاتی در حوزه‌های گفته‌شده برگزار خواهد شد و به نفرات برتر هدایایی تعلق می‌گیرد.

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 3684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =