عشق به اباعبدالله در شرایط سخت‌تر از امسال هم زنده مانده است

شهر: شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم امام حسین (ع) ضمن اشاره به شعار مدیریت شهری، «هر خانه، یک حسینیه»، گفت: امید است که امسال مراسم عزاداری امام حسین (ع) به بهترین شکل ممکن انجام شود.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم عزاداری اباعبدالله در پارک حقانی تهران  گفت: امسال شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در ایام محرم وجود دارد اما تاریخ نشان داده است که در تمامی دوره‌ها و حتی در شرایط بدتر نیز عشق امام حسین (ع) و مراسم عاشورا زنده‌ تر از همیشه برپا شده است.

او در ادامه افزود: یکی از تفاوت‌های مراسم امسال با سال‌های پیش در این است که سردار سلیمانی را دیگر در کنار خود نداریم. کسی که برای امنیت کشور و برای زنده نگه داشتن فرهنگ اهل بیت دست از تلاش نکشید و شعار او همان پیام امام حسین (ع) بود که در روز عاشورا خطاب به لشکر یزید گفت «اگر دین ندارید و از روز حساب نمی‌ترسید لااقل آزاده باشید»؛ این پیام به مفهوم آن است که اگر کسی آزادگی داشته باشد، عاقبت به خیر خواهد شد.

شهردار تهران ضمن اشاره به شرایط کرونایی کشور، گفت: با توجه به اینکه امسال شرایط متفاوتی تجربه می‌شود شعار مدیریت شهری، «هر خانه، یک حسینیه» است و به طور حتم مراسم عزاداری امام حسین (ع) به بهترین شکل ممکن انجام می شود. نیروهای شهرداری تهران تلاش می‌کنند که سیمای شهر را به عزای حسینی مزین کنند.
 

پس از سخنان شهردار، پرچم هزار متر مربعی عزاداری امام حسین (ع) به اهتزاز درآمد.

در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران نیز در سخنرانی خود گفت: اگر ملت می‌خواهد دستاوردهای ۴۰ سال اخیر را با تمام وجود احساس کند باید از دوران سخت کنونی عبور کند. عاشورا درس استقامت و مقابله با زیاده خواهی ظالمان و ستمگران است و ملت ما نیز ملتی عاشورایی.

او در پایان بیان کرد: پرچم اباعبدالله که امروز بر فراز تهران به اهتزاز درآمده، پرچم قرآن، استقامت و پایداری است و امید است که خداوند ملت ما را در راه امام حسین (ع) استوار بدارد.

در این مراسم احمد مسجد جامعی، غلامعلی حداد عادل و تعدادی از اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند. همچنین در بخشی از این مراسم شهردار تهران و تعدادی از مقامات حاضر به مناسبت آغاز ایام محرم شال عزای حسینی به گردن آویختند.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: 3691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =