فعالیت اتوبوسرانی پایتخت تقاضا محور است

شهر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: در اواخر هفته‌ و روزهای تعطیل اکثر خطوط اتوبوسرانی مسافر کمتری دارند، اما در بعضی از خطوط دقیقا برعکس این قضیه است.

محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری با بیان اینکه تمامی اتوبوس‌ها دارای سیستم موقعیت مکان یابی هستند، گفت: بر اساس نیاز و تعداد مسافرها زمان اعزام اتوبوس‌ها در هر خط، زمان متفاوتی دارد و در روزهای مختلف هفته نیز این زمان متفاوت است.   

ترفع با اشاره به تقاضا محور بودن فعالیت اتوبوسرانی گفت: در اواخر هفته‌ و روزهای تعطیل اکثر خطوط اتوبوسرانی مسافر کمتری دارند، اما در بعضی از خطوط دقیقا برعکس این قضیه است و تقاضا در اواخر هفته بیشتر است که این موضوع را اتوبوسرانی در نظر دارد.   

او  ادامه داد: به عنوان نمونه برنامه ریزی در خط ۷ اتوبوس‌های تندرو (تجریش-راه آهن) بر اساس مسافرها است و در ساعات مختلف فاصله زمانی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها متفاوت است.   

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به کاهش تعداد مسافران گفت: با شیوع ویروس کرونا تعداد جابه جایی مسافر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ۵۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا بخش خصوصی از این ماجرا ضرر کند و فعالیتشان را کاهش دهند، البته در این میان میزان فعالیت اتوبوس‌های تندرو و سایر اتوبوس‌ها با کاهش مسافر تغییری نکرده است.   

او  افزود: در ایستگاه‌هایی که مسافر زیادی دارند برای ایجاد فاصله گذاری بهتر اتوبوس‌های خالی اعزام می‌شوند، به همین دلیل از مردم تقاضا داریم زمانی که اتوبوس وارد ایستگاه می‌شود و شلوغ است از آن استفاده نکنند و با صبر بیشتر اتوبوس‌های بعدی خلوت‌تر را برای سفر خود انتخاب کنند.   

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات مختلف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: ما این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تمامی دستورالعمل‌ها در حال انجام هستند و حتی اقدامات زیادی را فراتر از آن انجام داده‌ایم.

۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 3697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =