۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 3850

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران:

نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» دهه دوم محرم برگزار می‌شود

فضاهای عمومی شهرداری تهران در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار گرفت
نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» دهه دوم محرم برگزار می‌شود

شهر: نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در دهه اول محرم برگزار نمی شود. با این حال این نمایشگاه فرهنگی در دهه دوم محرم برگزار خواهد شد.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به واگذاری رایگان فضاهای باز شهری به هیأت‌های مذهبی، توضیح داد: با وجود این فضاهای عمومی شهرداری تهران در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار گرفت که این امر موجب تحسین امام جمعه موقت تهران، فرمانده سپاه تهران، فرمانده پلیس تهران و هیأت‌های مذهبی پایتخت قرار گرفت.

او با بیان اینکه مقرر شد تعدادی از این نمایشگاه ها در فضای نیمه باز با رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در ۱۰ نقطه از شهر پیش از آغاز ایام محرم برگزار شود، افزود: باتوجه به دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، مبنی بر  برپا نکردن هر فضایی که سبب ایجاد تجمع شود، این امکان نیز سلب شد. این درصورتی است که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، طراحی و اجرای ۱۰ نمایشگاه فرهنگی در ۱۰ نقطه از شهر را آغاز کرده بود. همچنین حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود تأکید فرمودند که همه عزاداران حسینی برای برگزاری مراسم باید تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا باشند.

او یادآور شد: با لغو برپایی نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» در دهه اول محرم، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اقدامات خود را به سمت دیگری برای مهیا شدن فضا برای عزاداران حسینی برد. باتوجه به اینکه امکان برگزاری شیوه های گذشته امکان پذیر نیست بنابراین شهرداری از ذکر و یاد «اباعبدالله» مدد گرفت و تلاش کرد که شکوه این نام را در قالب‌های جدید دنبال کند.

راه اندازی پویش «با یاد تو»

او یکی از اقدامات شهرداری تهران در محرم امسال را راه اندازی پویش «با یاد تو»، ذکر کرد و افزود: این پویش تمامی شهروندان را به انجام کارهای خیر و موثر با نام سید الشهدا، دعوت می‌کند.

مشارکت کسبه هر محله برای فضاسازی محرم

جوادی یگانه با بیان اینکه اقدام دیگر با محوریت مساجد و مشارکت کسبه هر محله برای فضاسازی محرم است، افزود: باتوجه به تأکید بر محله محوری، مقرر شد ۵۰ هزار کسبه و ۵۰ هزار مغازه شناسایی شود و در گفتگو با آن‌ها پرچم‌هایی مزین به ذکر سیدالشهدا و شعار «ما ملت امام حسینیم»، از طریق مساجد در اختیارشان قرار گیرد.

واگذاری رایگان فضاهای شهری به هیئت‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران واگذاری رایگان فضاهای باز شهری به هیات‌ها برای عزاداری حسینی را اقدام دیگر شهرداری در این راستا بیان کرد.

راه اندازی ۵۰ موکب سلامت

او درباره موکب‌های سلامت، بیان کرد: ۵۰ نقطه در سطح شهر تهران برای راه اندازی «موکب سلامت» شناسایی شد تا اقلام بهداشتی به شهروندان ارائه داده شود.

توزیع رایگان یک میلیون ماسک

به گفته جوادی یگانه؛ اقدام دیگر شهرداری، توزیع رایگان یک میلیون ماسک با مشارکت تولیدکنندگان به هیئت‌ها است.

اجرای طرح «کوچه‌های حسینی»

معاون شهردار تهران در ادامه، یادآور شد: اجرای طرح «کوچه‌های حسینی» در تمامی محلات تهران از طریق تجهیز خودروها به بلندگو برای ذکر مصیبت در آستانه غروب نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران است.

تولید محتوا مبنی بر سیره سیدالشهدا در فضای مجازی

او با بیان اینکه امسال دو رویکرد اجرای المان‌های شهری و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای ایام محرم درنظر گرفته شد، افزود: برای تولید محتوا در فضای مجازی از متخصصان این امر یعنی جامعه مداحان یاری گرفته شد. تنوع محصولات فرهنگی هنری مبنی بر واقعه عاشورا و سیره سید الشهدا است.

جوادی یگانه در ادامه بیان کرد: پیگیری می‌شود در ادامه با درنظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، فضای نمایشگاهی ارائه کننده محصولات فاخر فرهنگی پیرامون سیره امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهر با طراحی الهام گرفته از خیمه‌ها و موکب‌های شهر، برپا شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از ادامه دار بودن تمامی اقدامات ذکر شده، تا اربعین حسینی به صورت پیوسته خبر داد و گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و همه مدیران و عوامل، خود را خادم عزاداران حسینی می‌دانند و پشت سر مردم و در کنار آنها در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی ذیل این خیمه با برکت همه تلاش خود را خواهد کرد و مدیریت شهری اعتقاد دارد در این فضا کار توقف ندارد و هرچه انجام شود کم است. انشاالله صاحب این ایام به اقدامات کم به مدیریت شهری برکت دهد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 3850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =