۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 3873
معابر سیاهپوش شهر دو برابر شد

شهر: شهرداری تهران علاوه بر سیاهپوش کردن معابر شهری، فضاهای غیر مسقف ورزشی خود را در اختیار هیأت‌ها قرار داده تا امکان برگزاری مراسم در آن فضا را داشته باشند.

به گزارش شهر، محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه مراسم اهدای پرچم عزای حسینی در جمع خبرنگاران، درباره اقدامات شهرداری به منظور سیاه پوشی فضاها و معابر شهری، گفت: سیاهپوش کردن معابر شهری وظیفه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیست و در سال‌های گذشته نهادهای دیگر به همراه هیأت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی این اقدام را انجام می‌دادند. با وجود اینکه شهرداری امسال دو برابر سال‌های گذشته معابر را سیاه پوش کرده اما سایر دستگاه‌های دولتی،  هیأت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی امسال فعال نیستند.

او افزود: شهرداری تهران علاوه بر سیاه پوش کردن معابر شهری فضاهای غیر مسقف ورزشی خود را در اختیار هیأت‌ها قرار داده است تا امکان برگزاری مراسم در آن فضا را داشته باشند. همچنین میادین اصلی شهر بویژه میدان امام حسین (ع) نیز محل برگزاری مراسم عزاداری است. همین فعالیت‌های شهرداری تهران در محرم سبب قدردانی فرمانده سپاه تهران و امام‌جمعه موقت تهران از این تلاش‌ها شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ادامه گفت: امسال شهرداری تهران در ۱۲۲ ناحیه شهر،  هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ یک مبلغ در هر کوچه و خیابان برای یک ربع تفسیر و ذکر مصیبت، می‌فرستد.  همچنین ۵۰ هزار پرچم برای توزیع در منازل و مغازه‌ها آماده ارسال شده است.  علاوه بر خدمات‌دهی شهرداری به هیأت‌های بزرگ،  یک میلیون ماسک هم به سازمان تبلیغات ارسال شده تا در میان هیأت‌های کوچک توزیع کند. همچنین ۵۰ موکب سلامت نیز در سطح شهر به مردم خدمات سلامت ارائه می‌دهند که تا پایان ماه صفر بر پا خواهد بود.  باتوجه به اینکه احتمال دارد مراسم اربعین حسینی امسال به شکل سال‌های گذشته برگزار نشود، شهرداری در تلاش است مراسمی را جایگزین آن کند.

جوادی یگانه درباره فعالیت شهرداری در فضای مجازی گفت: شهرداری تهران دو آلبوم مخصوص مراسم محرم توسط حاج صادق آهنگران و محمدحسین پویان فرد از مداحان اهل بیت (ع) را آماده کرده و در شبکه‌های مجازی آن را ارائه داده است. علاوه بر این تعداد بسیاری کلیپ نیز آماده و توزیع شده است. شهرداری تهران در نظر دارد برخی از برنامه‌های خود را به دلیل ازدحام کمتر در دهه دوم محرم برگزار کند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 3873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =