میزان سیاهپوشی شهر تهران نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است

رئیس سازمان بسیج شهرداری گفت: باوجود شیوع ویروس کرونا، بیش از سال‌های گذشته در فضاسازی شهر و سیاپوش کردن معابر همت گمارده شده است و میزان سیاهپوشی شهر تهران نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران، مجتبی سالک رازی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در نشست فرماندهان بسیج شهرداری که هفته گذشته برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) با بیان اینکه دشمنان دین مبین اسلام از هزار و ۴۰۰ سال گذشته تاکنون پیوسته به دنبال پاک کردن آثار خون سیدالشهدا هستند، گفت: عاشورا یک واقعه نیست بلکه یک فرهنگ است و دشمن همواره در تلاش است تا بر ماهیت حقیقی نهضت عاشورا خط کشیده و در این زمینه به دنبال از بین بردن فلسفه حقیقی عزاداری شیعیان است، اما به برکت خون سیدالشهدا و عشق و ارادت قلبی مردم به ایشان هیچگاه موفق نبوده است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط خاص کرونا و پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری ها شکل خاصی دارد افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا و لزوم توجه به دستورالعمل ها بهداشتی، با پیشنهاد بسیج شهرداری تهران، محیط های روباز شهرداری بنا به تشخیص نهادهای ذیربط در اختیار هیات ها قرار گرفته است و مردم برای برگزاری مراسم به فضاهای باز هدایت شده اند.

مجتبی سالک در ادامه به موضوع سیاهپوشی‌های شهر تهران اشاه کرد و گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا، بیش از سال‌های گذشته در فضاسازی شهر و سیاه‌پوش کردن معابر همت گمارده شده است و میزان سیاه‌پوشی شهر تهران طبق بررسی‌های میدانی انجام شده و مقایسه پارامترهای ارزیابی سیاه پوشی تهران نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. البته ممکن است کج سلیقه گی هایی صورت گرفته باشد و در برخی موارد نقدهایی وارد باشد که آن قابل پذیرش است ولی واقعیت مطلب این است که شهرداری امسال نسبت به سال گذشته در این خصوص قوی تر عمل کرده است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اضافه کرد: تمام تلویزیون های شهری تابلو ها و سازه های ترکیبی تبلیغاتی شهرداری به محرم اختصاص یافته است و حتی از بخش خصوصی هم درخواست شده است در کنار تبلیغ خود روی تابلوهای شهری، نمادی از محرم را به کار ببرند. مطابق هر سال پرچم های عزاداری امام حسین(ع) در مسیرهای بزرگراهی نصب شده و بزرگترین پرچم عزای اباعبدالله اکنون روی تپه های عباس آباد به اهتزاز درآمده است. از سوی دیگر شهرداری ۵۰ هزار پرچم امام حسین(ع) تهیه کرده که مردم می توانند بر سردر منازل و مغازه نصب کنند. تمامی معابر شهری و نقاطی که در آنها تابلو قرار داشت با شعارهای محرم مزین شده است. ساختمان های اداری شهرداری از جمله ساختمانهای میادین و محورهای اصلی شهر هم سیاهپوش شده اند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: البته در این بین نمی توان کاهش فعالیت های مردمی و هیئت های خانگی در سیاهپوشی،کاهش نصب و برقراری ایستگاه های صلواتی، کاهش برگزاری مراسمات در تکیه ها، حسینیه ها و هیات هایی که بصورت خود جوش توسط مردم انجام می شد را نادیده گرفت. از طرف دیگر برخی ادارات و نهادهای دولتی که در سال‌های گذشته فعالیت بیشتری برای سیاهپوشی داشته‌اند به بهانه های ویروس کرونا فعالیت را نداشتند که این مورد باعث می‌شود بخشی از سیاهپوشی شهری که ناظر به سیاهی های ادارات در حاشیه خیابان ایشان است کاهش پیدا کرده و به چشم نیاید.

۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 3916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =