شناخت «مکتب تهران» در هفته تهران

هفته گرامیداشت تهران با شعار «مکتب تهران» از هفتم تا چهاردهم مهر در تهران با برگزاری برنامه های متنوع از سوی سازمان ها، نهاد ها و ارگان های استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران جلسه هماهنگی برگزاری هفته تهران با حضور احمد مسجد جامعی و سید آرش حسینی میلانی از اعضای شورای شهر تهران، نماینده فرمانداری تهران، مدیران شهرداری تهران،   سازمان ها، نهاد ها و ارگان های استانی نظیر  سازمان میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، محیط زیست و نیز صدا و سیما درشورای شهر تهران برگزار شد.

این جلسه به مناسبت گرامیداشت پنجمین سال نام گذاری روز ۱۴ مهر به نام روز تهران و سومین سال گرامیداشت هفته تهران برگزار شد.

هفته تهران امسال با پیشنهاد احمد مسجد جامعی که در صحن شورا  مطرح کرده بود با شعار «مکتب تهران» برگزار خواهد شد و در این ایام نیز روزهای هفته نام گذاری خواهند شد.

احمد مسجد جامعی در خصوص شعار امسال هفته تهران گفت: لزوم  آشنایی و شناخت آداب و رسوم، فرهنگ، اخلاق، ادبیات و رفتار اجتماعی تهرانی ها یکی از الزامات زیست شهری در تهران است و همین امر سبب شد تا بحث موضوع مکتب تهران را مطرح کنیم. و این شعار ادامه شعارهای دو سال گذشته است که به نام هویت تهران و تهران ایرانیان نام گذاری شده بود انتخاب شد

مسجد جامعی همچنین ایام ماه محرم و صفر را فرصت مغتنمی برای شناخت سنن و فرهنگ عاشورایی و نیز شناخت تکایا و هیئات مذهبی در تهران دانست و گفت: همه می دانیم که فرهنگ عاشورایی در تهران بسیار عمیق بوده و در سراسر زندگی شهروندان از قدیم الیام جاری بوده است لذا هم اکنون که در این ماه های عزیز قرار داریم فرصت خوبی برای شناخت تکایا و هیئات مذهبی و رسوم و فرهنگ عاشورایی به وجود آمده تا بتوانیم در هفته تهران این موارد را در قالب مکتب تهران به شهروندان عزیز تهرانی بشناسانیم.

او افزود: این جلسه نیز برای هم افزایی و همفکری و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متنوع در راستای  گرامیداشت هفته تهران است که با توجه به شیوع ویورس کرونا می طلبد جنس برنامه ها متفاوت باشد.

مسجد جامعی بیان کرد: هدف از اجرای هفته تهران ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همبستگی میان شهروندان است.

 هفته تهران از روز هفتم مهر ماه تا ۱۴ مهر ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد و در این هفته سازمانها، نهادها و ارگان های استانی به فراخور شرح وظایفشان برنامه های متنوعی در راستای آشنایی شهروندان با مکتب تهران برگزار خواهند کرد.

از جمله این برنامه ها می توان به نیم بها شدن سینماها از سوی اداره ارشاد استان تهران، رایگان شدن موزه ها از سوی سازمان میراث فرهنگی استان تهران، برگزاری ورزش های همگانی از سوی سازمان تربیت بدنی استان تهران، پاکسازی کوهستان ها از سوی اداره محیط زیست، ثبت نام رایگان کتابخانه ها و موادرد بسیار دیگر اشاره کرد.

لازم به ذکر است از جمله مهمترین برنامه ها در گرامیداشت هفته تهران تقدیر از کادر درمانی به واسطه تلاش شبانه روزیشان خواهد بود.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 4061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =