لزوم پیوست انتظامی و امنیتی در ساخت و سازها

در نشست بررسی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، به نقش آفرینی شهرداری در ایجاد امنیت و آرامش ساکنین منطقه تاکید شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، علی نوذرپور شهردار این منطقه در نشست بررسی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی که با حضور سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: در یک دوره ای از تاریخ، شهرداری، شهربانی و سیستم قضایی در کشور یکی بود که با گسترش شهرها و افزایش جمعیت هرکدام از این دستگاه ها از هم منفک شدند. با توجه به تجربیات فعلی دنیا که سازمان های خدمات رسان و پلیس زیرمجموعه شهرداری هستند نشان میدهد که مدیریت شهری در همان دوره شاید به نوعی بهتر بوده است.

وی افزود: متاسفانه مدیریت شهری در کشور ما، فعالیت های بسیار محدودی دارد. چندگانگی و تعارض بین سازمان های دولتی در اجرا وجود دارد که البته قابل حل شدن است. مدیریت شهری به معنای واقعی باید شکل بگیرد تا این تعارض ها، موازی کاری ها و ناهماهنگی ها از بین برود.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به پیشروی ساخت و ساز و افزایش جمعیت در منطقه تا قبل از دوره مدیریت شهری بیان کرد: از پیشرفت ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی و جمعیت پذیری در منطقه جلوگیری شد که تبعات جدی زیست محیطی، حمل و نقل و امنیتی را به دنبال داشت. امیدواریم با ابلاغ طرح تفصیلی ویژه که تکلیف شورای شهرسازی برای شهرداری بوده است بتوانیم رشدی متوازن با ظرفیت های شهرداری داشته باشیم.

نوذرپور ادامه داد: شهر فقط حیات کالبدی نیست جان شهر در فرهنگ و حیات مدنی آن است که یکی از بخش های آن حفظ امنیت مردم است . همانگونه که جسم بدون جان ارزشی ندارد، شهر بدون امنیت، شادی و شعف و خوشحالی مردم و حیات مدنی ارزشی ندارد. یکی از کارهایی که شهرداری انجام داده است ایجاد ارتباط با مردم و تکریم ارباب رجوع است.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: افزایش ضریب اعتماد مردم به سازمان ها زمانی اتفاق می افتد که بگوییم در مملکت، قانون حاکم است. برخی از قوانین و مقررات جایگاه خود را پیدا می کنند. ارتقاء مسائل ایمنی در ساخت و سازها یک اتفاق خوب خواهد بود. در بخش امنیتی می توانیم پیش نویس اولیه افزایش ایمنی و پیوست انتظامی امنیتی را با همکاری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تهیه و برای افزایش امنیت منطقه وظایف متقابلی تدوین کنیم.

نوذرپور با اشاره به اینکه ایجاد ضریب امنیتی در ساخت و سازها می تواند ارزش ملک را بالا ببرد از پیشنهادات رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ استقبال کرد و در ادامه گفت: شهرداری منطقه ۲۲ این آمادگی را دارد در حوزه آسیب های اجتماعی، فرهنگی، شوراها و مساجد، و بحث های امنیتی، از ظرفیت هایی که در اختیار شهرداری منطقه است همکاری های لازم را با  پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ داشته باشد.

سردار لطفی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مولفه های مرتبط با پیشگیری از جرم، تک بعدی نیست گفت: در دیدگاه مردم، حوزه های مرتبط با پیشگیری از جرائم به عهده پلیس است که متولی برقراری نظم و امنیت است. آنچه در راهبردهای ابلاغی اخیر اتفاق افتاده است سهم القدر دستگاههای مختلف در پیشگیری از جرم است که در خوشبینانه ترین حالت سهم پلیس ۱۸ درصد است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: یکی از دستگاه هایی که نقش مهم و مناسبی برای پیشگیری از جرم و ایجاد امنیت است شهرداری ها هستند که می توانند مولفه های مختلف شهری را متحول کنند. منطقه ۲۲ یک منطقه نو پا با کاربری گردشگری است و از نظر بافت وضعیت خاصی را نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد و در مولفه هایی مانند پیشگیری از جرم و ایمن سازی و بهبود شرایط زندگی در منطقه مورد توجه است.

وی تاکید کرد: برای کاهش جرائم و بخصوص سرقت در منطقه پیشنهاد می شود ساختار فیزیکی ساختمان ها از نظر امنیتی و حفاظتی ارتقاء پیدا کند. در پایان کار ساخت و سازها مولفه امنیتی اضافه شود. پلیس آگاهی تهران بزرگ این آمادگی را دارد که همکاران را در شهرداری مستقر کند و تحت نظارت شهرداری از ساختمان ها، از منظر حفاظت فیزیکی بازید کند.

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 4104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =