۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 4242
افتتاح نخستین مسیر کوهستانی ویژه نابینایان؛ مهر ماه

شهر: نخستین مسیر کوهستانی ویژه نابینایان در دیارگاه تیناز واقع در منطقه ۲۲ تهران، طی ۲۵ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

احسان خیراتیان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ تهران در گفتگو با شهر، درباره مناسب سازی یک مسیر از چهار مسیر کوهستانی دیارگاه تیناز، توضیح داد: مجموعه‌ای تحت عنوان دیارگاه تیناز حد فاصل بوستان جنگلی لتمال کن تا بوستان آبشار به مساحتی حدود ۱۵ هکتار درحال ساماندهی است. نحوه طراحی این مجموعه کوهستانی مناسب پیاده روی و حرکت به سمت ارتفاعی نظیر بام تهران است.

او ضمن اشاره به طراحی و ساخت سه مسیر پیاده روی حد فاصل بوستان لتمال کن تا بوستان آبشار در دیارگاه تیناز، گفت: مسیر چهارمی به طول یک کیلومتر درنظرگرفته شده که منطبق بر استانداردهای روز دنیا درحال مناسب سازی برای استفاده نابینایان است. این مسیر، نخستین مسیر کوهستانی ویژه نابینایان در شهر تهران است.

خیراتیان صفائی در ادامه افزود: تمامی کم توانان (مادران، سالمندان، کودکان و ...) به همراه نابینایان و افراد ویلچری، امکان استفاده از مسیر چهارم را دارند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ تهران با بیان اینکه نوع کف پوش میانی مسیر چهارم دیارگاه تیناز، مخصوص عصای سفید است، یادآور شد: همچنین بخشی از اطلاعات عمومی این مجموعه با خط بریل برای تعبیه در نقاطی از مسیر درحال آماده سازی است. همچنین ایمن سازی محیط و درخت‌کاری در مجموعه کوهستانی تیناز درحال انجام است.

او در ادامه افزود: نوع و نصب کف‌پوش هنوز مشخص نشده است و این اقدام تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد. همچنین عملیات فنی دیارگاه تیناز طی ۲۵ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ تهران در پاسخ به این پرسش که آیا گروهی از معلولان روی پروژه مناسب سازی نظارت دارند یا خیر، توضیح داد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای مناسب سازی این مسیر کوهستانی، کارشناس معلولی را به منطقه ۲۲ معرفی کرده‌اند که به صورت مستقیم با معاونت فنی و عمرانی در ارتباط است. نظرات فنی و کارشناسانه افراد معلول در جلسات ستاد کمیته مناسب منطقه۲۲ به صورت مستقیم در پروژه لحاظ می‌شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 4242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =