برنامه‌ریزی برای ۳۵۰۰ میلیارد تومان فروش غیرنقد برای پرداخت بدهی‌های شهری

شهر: دو ماموریت مهم سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در امسال تامین مالی خط ۱۰ مترو و همینطور فروش غیرنقد به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، از برنامه‌های سازمان متبوعش برای وصول بودجه غیرنقد شهرداری تهران خبر داد و بیان کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، سالانه رقم متعارفی از بودجه شهرداری را به روش غیر نقد تامین می کند و برای امسال هم تلاش دارد تا با این روش بدهی‌های بانکی شهرداری را پرداخت کند.

به گفته او؛ در سال ۱۳۹۸ نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها پرداخت و بیش از هفت هزار میلیارد تومان با هدف تامین مالی پروژه های آتی شهر مالی خواهد شد. امسال هم برنامه‌ای برای فروش غیرنقد به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های شهرداری در دستور کار قرار دارد.

بنار یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان را تامین مالی خط ۱۰ مترو به ارزش چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، تامین هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد نیز در برنامه سازمان قرار دارد که تاکنون ۱۲ شرکت برای تأمین این اتوبوس‌ها از طریق فراخوان عمومی اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، ادامه داد: سازمان برای تامین واگن‌های قطار مترو به روش غیرنقد، با یک شرکت خارجی حال مذاکره است که البته در راستای شیوه تهاتر با فرآورده‌های صادراتی خواهد بود و این موضوع در حال پیگیری است.

او همچنین به بخش خدمات شهری اشاره کرد و توضیح داد: برای خرید سه واحد زباله‌سوز مذاکراتی  با شرکت های چینی انجام شده بود که به دلیل ویروس کرونا ادامه مذاکرات به تعویق افتاد؛ اما امیدواریم در آینده نزدیک قرارداد نهایی و کار مهمی در حوزه پسماند و خدمات شهری انجام شود.

پیشتر بنار، در گفتگو با شهر از فروش ۱۵ مجتمع تجاری به ارزش هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با هدف تامین مالی پروژه‌های شهری و بدهی‌های شهرداری تهران خبر داده بود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 4298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =