راه‌اندازی کسب‌وکار محلی هوشمند در قلب تهران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه ۱۲ از آغازبه‌کار رسمی کسب‌وکارهای خانگی آنلاین در محلات قلب تهران به منظور توانمندسازی جامعه محلی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، مصطفی حسینی کومله ضمن اعلام این خبر گفت: شهرداری منطقه ۱۲ و دفتر توسعه محله‌ای در محلات ایران، آبشار و دروازه‌ شمیران که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند، اقدام به راه‌اندازی پویش #من_پشتیبان_من کرده‌اند تا به این ترتیب از کسب‌وکارهای خانگی آنلاین حمایت کنند.
او توانمندسازی، استقلال مالی و گسترش کسب‌وکار را از محورهای راه‌اندازی این پویش برشمرد و افزود: این اقدام پس از شناسایی فعالان حوزه کسب‌وکارهای خانگی و کوچک در محلات یادشده و با هدف تحقق اهداف مرتبط با شهر هوشمند صورت گرفت.
حسینی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این طرح بتواند با هدف قراردادن محلات کم‌برخوردار قلب تهران، موجبات افزایش فرصت‌های شغلی و تأمین نیازهای معیشتی خانوارها را با استفاده از ظرفیت‌های بازاریابی اینترنتی فراهم آورد اظهار داشت: در این پویش، دفتر توسعه محلی و مجموعه دانش‌بنیان ذوق، آموزش مهارت‌های مرتبط با بازاریابی اینترنتی، طراحی لوگو، برندینگ و راه‌اندازی پلتفرم و سایت فروش کسب‌وکارها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
او با یادآوری این نکته که این طرح تأثیر به‌سزایی به‌ویژه در گسترش مارکتینگ، بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی توسط این زنان خواهد داشت، در تشریح مراحل تحقق این اقدام افزود: مرحله اول، شناسایی کارآفرینان محلی فعال در محدوده مورد نظر، دوم، گسترش گروه ذی‌نفعان محلی، سوم، توانمندی اقتصادی و اجتماعی جامعه محلی و در پایان تشکیل کارگروه ویژه کارآفرینان بوده که خروجی فعالیت‌های انجام‌گرفته در هر مرحله، توسط کارشناسان تحلیل و بررسی شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه با تأکید بر شرایط بحران کنونی ناشی از ویروس کووید ۱۹ که بسیاری کسب‌وکارهای سنتی را با مشکل روبه‌رو کرده، راه‌اندازی چنین پویش‌هایی را برای حفظ سلامت جامعه و ارتقای وضعیت معشیت زنان سرپرست خانوار ضروری دانست و گفت: طی یک دوره پنج ماهه این زنان توانستند با اتکا بر آموزش‌های انجام‌شده و توان ذاتی خود تغییرات اساسی در عرضه محصولات شامل بسته‌بندی، گسترش فضای عرضه، تبلیغات بهینه، جلب اعتماد مخاطب و نهایتاً فروش محصولات خود بدهند.
 پویش من_پشتیبان_من از دی‌ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد و تابه‌امروز توانسته تعدادی از زنان سرپرست خانوار را حمایت کند. مطالعات آسیب‌شناسی این پویش نشان می‌دهد عمده طرح‌های پیشین با عنوان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تمرکز زیادی بر بخش تولید محصولات توسط این بانوان داشته و بزرگ‌ترین ضعف آنها نیز کم‌توجهی به حوزه عرضه و فروش محصولات بوده است؛ به‌ همین دلیل این پویش با همکاری فروشگاه استارت‌آپی «حجره ذوق» با محوریت تسهیل در عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار، فعالیت خود را با آموزش بازاریابی و مارکتینگ به آنها آغاز کرد.

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 4688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =