شهروندان نحوه اطلاع رسانی شهرداری تهران درباره کرونا را مثبت ارزیابی کردند

شهر: نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی‌  مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می دهد شهروندان نحوه اطلاع رسانی شهرداری تهران درباره کرونا را مثبت ارزیابی کرده اند. 

به گزارش شهر، ارزیابی شهروندان از نحوه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران درباره کرونا نشان میدهد؛ 44 درصد ازشهروندان تهرانی عملکرد اطلاع‌رسانی شهرداری تهران را خوب و خیلی خوب و   15 درصد هم متوسط ارزیابی و حدود 31 درصد از شهروندان، عملکرد شهرداری تهران در اطلاع‌رسانی را ضعیف عنوان کردند. همچنین زنان بیشتر از مردان و افراد زیر 50 سال بیشتر از دیگر گروه‌های سنی نحوه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران درباره کرونا را خوب ارزیابی کرده‌اند. 

افراد تحصیل کرده با «تهران من» آشناتر هستند
استفاده شهروندان از خدمات آنلاین شهرداری نشان میدهد 10.6 درصد از شهروندان از پرداخت عوارض و بهای خدمات، 10.4 درصد از خرید اینترنتی از فروشگاه شهروند و8.4  درصد از خدمات آنلاین «تهران من» در دوران کرونا استفاده می‌کنند.


بررسی نحوه آشنایی شهروندان با سامانه «تهران من» و سامانه 137 نشان میدهد 55.1 درصد از شهروندان با سامانه 137 آشنایی هستند و در ارتباط با سامانه 137، مردان بیشتر از زنان و جوانان کمتر از دیگر گروه‌های سنی با سامانه 137 آشنا هستند. 

اطلاع 44 درصد شهروندان از اقدامات شهرداری از طریق بیلبورد و فضای مجازی
بررسی شیوه پیگیری شهروندان از پیام‌های آموزشی شهرداری درباره مقابله با کرونا نشان میدهد بیشتر شهروندان (50.2 درصد) از طریق صدا و سیما پیام‌های آموزشی شهرداری درباره مقابله با کرونا را پیگیری کرده‌اند. همچنین 32.7 درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و 19.9 درصد از طریق بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر پیام‌های آموزشی شهرداری در خصوص مقابله با کرونا را دنبال کردند. 


بررسی نحوه اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری تهران نشان میدهد  عموماً، شهروندان تهرانی اخبار اقدامات شهرداری را از صدا و سیما (43.7 درصد)، از طریق بیلبوردها و بنرهای سطح شهر (22.8 درصد) و فضای مجازی (22.6 درصد) پیگیری می‌کنند. در این ارتباط مردان بیشتر از زنان از طریق بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و در مقابل زنان بیشتر از مردان از طریق صدا و سیما از اقدامات شهرداری تهران مطلع می‌شوند. 
بررسی ترجیح شهروندان به نحوه دریافت اطلاعات مربوط به اقدامات شهرداری تهران هم نشان میدهد 49.9 درصد از شهروندان ترجیح میدهند از طریق صدا و سیما اطلاعات مربوط به اقدامات شهرداری تهران را دریافت کنند.  

شهروندان از خدمات شهری شهرداری تهران اطلاع دارند
شهروندان تهرانی از ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی (83 درصد)، لغو طرح ترافیک (79.4 درصد)، و ضدعفونی معابر شهری (77.9 درصد) به خوبی مطلع هستند؛ در حالی که اطلاع کمتری از اقدامات اجتماعی مانند توزیع اقلام بهداشتی و آموزشی  در میان شهروندان و ویدیو مپینگ و کنسرت آنلاین و... دارند (به طور میانگین 36.8 درصد). این یافته‌ها نشان می‌دهد، شهروندان عموما از فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری مطلع‌تر هستند، گویی شهرداری تهران متناظر با ارائه خدمات شهری در ذهن مخاطبان باشد و عملکرد شهرداری تهران در حوزه اجتماعی نیازمند درگیری و اطلاع‌رسانی رسانی بیشتر به شهروندان است. در واقع، شهروندان از آن دسته از اقدامات شهرداری، که به صورت عینی مشاهده ‌می‌کنند و مشمول استفاده همه است؛ مطلع‌ترند.

 
این نظرسنجی انتظار شهروندان از شهرداری تهران را هم بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که؛ 30.1 درصد از شهروندان از شهرداری انتظار دارند تا حمل و نقل عمومی و معابر و خیابان‌ها را ضد عفونی کند. همچنین 9.2 درصد از شهروندان نظافت و پاکسازی شهر و خیابان‌ها، 8.9 درصد ارائه ماسک و الکل در تمام نقاط شهر و ارائه به قیمت دولتی و 8.7 درصد اطلاعرسانی دقیق در مورد خدمات به مردم را از شهرداری انتظار دارند.


آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، درباره میزان اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری تهران در ایام کرونا از یک هزار و 43 نفر از شهروندان تهرانی انجام شد. شیوه گردآوری اطلاعات به صورت تلفنی و جامعه آماری طرح شامل همه مردان و زنان 18 سال به بالای شهر تهران بوده‌اند. از کل شهروندان 50.6 درصد مرد و 49.4 درصد زن و میانگین سن شهروندان حدود 41.5 سال بوده است. از بین کل شهروندان 52.4 درصد دارای تحصیلات غیردانشگاهی و 46.7 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =