استفاده از ظرفیت های پژوهشگاه علوم انسانی برای حل مسائل شهری

رییس پژوهشگاه علوم انسانی از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران دیدن کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، محمد حسین بوچانی رئیس این با ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار، عملکردها و دستاوردهای مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در حل مسائل شهری،  همسویی مرکز مطالعات و پژوهشگاه علوم انسانی را امری مهم در حل مسائل شهری و کلانشهر تهران بیان کرد.

در  ادامه حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، ضمن  اشاره  به موضوع  انقطاع نسل ها بر لزوم همکاری با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و ایجاد سراهای خردورزی با حضور پژوهشگران حوزه اجتماعی تایید کرد.

در ادامه گشتاسب مظفری معاون  مطالعات و برنامه ریزی مدیریت امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مرکز  نیز ضمن تشریح چگونگی تعامل میان دو نهاد و استقبال از این نشست، همکاری مشترک دو مجموعه را سبب هم‌افزایی فعالیت‌های مدیریت شهری  دانست.

بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت مدیریت نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی ترتیب داده شده بود، پارساپور، معاون کاربردی‌سازی و فرهنگی پژوهشگاه با معرفی کتابخانه دکتر مینوی، ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی این مجموعه و زمینه‌های همکاری با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را مورد اشاره قرار داد.

 مهرابی تاریخچه، کارنامه علمی اعضای هیات علمی، عملکرد پژوهشگاه در کاربردی‌سازی و نگاه مساله‌مند در پژوهش، آموزش‌های آزاد و انتشارات پژوهشگاه را معرفی کرد و در ادامه،  ابراهیمی، مدیر نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی، سابقه فعالیت مشترک پژوهشگاه با مرکز، ظرفیت‌ها و زمینه‌های تخصصی اعضا و سابقه طرح‌های کاربردی در پژوهشگاه را تشریح کرد.

در ادامه محمد حسین بوچانی با تاکید بر رویکرد تهران شهری برای همه، به انسان محور بودن شهرها اشاره کردو  همکاری مرکز مطالعات و پژوهشگاه علوم انسانی را فرصت استثنایی در حوزه اندیشه و علم دانست.رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اشاره کرد در اموری چون افزایش بهره وری مرکز نوآوری و شکوفایی، تسهیل امور مرتبط به تاسیس مرکز اسناد شهرداری تهران، برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری و چاپ کتب مشترک،  همکاری با پژوهشگاه علوم انسانی می تواند مفید و موثر باشد.

در پایان این جلسه، گشتاسب مظفری به نمایندگی از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و خانم دکتر ابراهیمی به نمایندگی از پژوهشگاه جهت هماهنگی و تنظیم تفاهم نامه معرفی شدند.

در این بازدید حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، گشتاسب مظفری معاون  مطالعات و برنامه ریزی امور اقتصادی و اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، جمعی از مدیران مرکز مطالعات،  پارساپور معاون کاربردی و فرهنگی  پژوهشگاه،  ابراهیمی مدیر  هماهنگی و کاربردسازی پژوهشگاه علوم انسانی حضور داشتند.

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 4781

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =