بازنگری در طرح تفصیلی لازم است

شهر: شورای شهر پنجم تهران نهادی را به منظور بازنگری طرح تفصیلی تشکیل داده تا با بازنگری و بررسی آن، اجرای برنامه ها و حل مشکلات شهر توسط مدیران شهری تسهیل شود. در حالی که اغلب مدیران شهری حل بسیاری از مشکلات شهر در حوزه های مختلف را منوط به بازنگری در طرح تفصیلی می دانند، این امر تا کنون انجام نشده است. «شب مردگی» در منطقه ۶ یکی از اصلی ترین معضلات این منطقه است که با بازنگری در طرح تفصیلی قابل حل است.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در گفتگو با شهر، با بیان اینکه از بین بردن شب مردگی به عنوان یکی از مشکلات اصلی منطقه، با بازنگری در طرح تفصیلی امکان پذیر می شود، گفت: بازنگری در طرح تفصیلی یکی از خواسته های جدی شهر برای کیفیت بخشیدن بیشتر و بهتر به زندگی شهروندان است. بررسی برنامه های شهرداران اخیر تهران از آقایان محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی گرفته تا آقای پیروز حناچی نشان می دهد که بازنگری در طرح تفصیلی به عنوان نخستین اولویت در نظر گرفته شده است.

او افزود: در طرح جامع که در سال ۱۳۸۶ مصوب و ابلاغ شد، قرار بود طرح تفصیلی هر پنج سال یک بار بازنگری شود. سال ۱۳۹۱ طرح تفصیلی ابلاغ شد و سال ۱۳۹۶ باید بازنگری آن انجام می شد که هنوز این بازنگری انجام نشده است. در آن مقطع تا سال ۱۳۹۱ نهادی متشکل از ارکان مختلف از طرف وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی  برای نظارت بر طرح تفصیلی و کنترل شهرداری در اجرای آن تشکیل شده بود که این نهاد به یکباره توسط وزیر وقت منحل شد.

فرهادی ادامه داد: بعد از منحل شدن این نهاد، شهردار وقت نهادی از داخل خود شهرداری تشکیل داد ولی چون هر دو مقوله «اجرا» و «نظارت» توسط خود شهرداری انجام می شد کیفیت و مطلوبیت لازم را نداشت، بنابراین در این مدت نهادی وجود نداشت تا اینکه شورای شهر پنجم، «نهاد نظارت بر طرح های تفصیلی و توسعه شهر» را تشکیل داد ولی این نهاد هنوز مستقر نشده تا بتواند بازنگری در طرح تفصیلی را به عنوان نخستین وظیفه اش انجام دهد.

خبرنگار: علی سی پی

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 4828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =