۳ گام رفع مخاطرات سیلابی کانال ابوذر

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، گذردهی مطلوب رواناب ها در کانال ابوذر را مستلزم ۳ گام مختلف اجرایی دانست.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حبیب پوش پارس، با بیان آنکه تلاش برای رفع مخاطرات سیلابی کانال ابوذر در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۵ به صورت شبانه روزی ادامه دارد، یادآور شد: بر اساس مدل مطالعاتی، گذردهی مطلوب رواناب ها در کانال ابوذر مستلزم ۳ گام مختلف اجرایی است.
او گام نخست این استراتژی اجرایی را شامل بهسازی و ترمیم کف شستگی و رفع پدیده خالی شدگی زیر دیواره های کانال به طول یک کیلومتر دانست و با بیان آنکه این خوردگی ها در برخی از مقاطع کانال تا عمق بیش از سه متر پیش رفته است، افزود: گام نخست عملیات اجرایی به صورت شبانه روزی در حال انجام است و امیدوارم با تلاش همکاران بتوانیم مخاطرات سیلابی این مقطع را مرتفع کنیم.
مدیرعامل شرکت خاکریزآب، گام دوم اجرایی در رفع مخاطرات سیلابی کانال ابوذر را شامل رفع مشکلات بند انحرافی انتقال آب به این کانال ذکر و اضافه کرد: به این ترتیب خواهیم توانست در مواقع اضطراری از ظرفیت کانال کمکی ابوذر به طور کامل بهره برداری کنیم.
او گام سوم عملیات اجرایی را شامل تعمیق بخش جنوبی کانال ابوذر خواند و یادآور شد: در حالی که زمان بندی اجرای گام نخست تا پایان سال جاری می باشد، گام های دوم و سوم رفع مخاطرات سیلابی کانال ابوذر، در صورت تامین اعتبار در سال آتی به سرانجام می رسد.
 

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 4901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =