آتش‌نشانی زیباترین جلوه نقش‌‍ آفرینی شهرداری است

معاون مالی و اقتصاد شهری تهران، آتش‌نشانان را ایمنی بخش در فضای مدیریت شهری دانست وگفت: بی تردید آتش‌نشانی زیباترین جلوه ایفای نقش شهرداری از نگاه مردم و در پیشگاه جامعه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، عبدالحمید امامی، معاون شهردار تهران در ویژه برنامه هفتم مهر، روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر "ارزش نجات جان یک انسان به میزان نجات جان تمام انسان‌ها،" این آیه را دارای مترقی‌ترین پیام از منظر علم مدیریت و مبنای رویکرد برنامه‌ریزی انسان ‌محور قلمداد کرد.
او ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ایثارگری آتش نشانان در حادثه پلاسکو تأکید کرد: همه ما در قبال جان، سلامت و امنیت شهروندان، دارای مسئولیت اجتماعی هستیم که این وظیفه در جایگاه آتش‌نشانی پررنگ‌تر است.
امامی با تاکید بر اهمیت گره‌گشایی از کار مردم، آتش‌نشانان را یکی از نمونه‌های عالی این گره گشایی آن هم در سخت‌ترین، بحرانی‌ترین و نگران‌کننده‌ترین شرایط توصیف کرد و گفت:  در تمام این مراحل، مدیریت شهری با مردم مواجهه دارد اما اوج شکوه و زیبایی کار شهرداری در قبال مردم زمانی است که آتش‌نشانان به کمک آنان شتافته و در قامت یک ناجی ایثارگر با به خطر انداختن جان‌ خود آنان را از مهلکه نجات می دهند.
او خدمتگزاری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را با توجه به جلوه پسندیده اجتماعی با وجود خطرهای فراوان، دارای بیشترین متقاضی در شهرداری دانست و عشق به این شغل زندگی‌ بخش را مهم ترین عامل عدم تمایل به خروج از این سازمان قلمداد کرد.
امامی با ارج نهادن به جایگاه رفیع شغل آتش نشانی، آن را فراتر از یک حرفه دانست و گفت: در میان تعدد مشاغل مختلف، برخی از حرف و مشاغل را باید فراتر از یک ابزار برای امرار معاش دانست و کسانی که به آن مشغول هستند، باید پیش از هرچیز، روحیه ای بزرگ و دلی دریایی داشته باشند.
او در ادامه با اشاره به شرایط دشوار ناشی از شیوع کرونا در جهان و البته کشور عزیز ایران، تحولات و تأثیرات آن را بر مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در اکنون و آینده متذکر شد و بر آمادگی کامل برای عبور از این بحران سخت تأکید کرد.
احمد تواهن، دستیار ویژه معاونت مالی و اقتصاد شهری در این مراسم  ضمن تبریک  روز آتش نشانی و ایمنی  قدردانی از تلاش ها و رشادت های آتش نشان ها بیان کرد: هفتم مهر ماه روز آتش نشانی در تقویم به ثبت رسیده است ، آتش نشانانی که جان خود را به خطر می اندازند تا خطر را از جامعه و افراد دور کنند.
او با قدردانی از زحمات مجاهدانه این قشر افزود: آتش نشانی کار پرخطر  و ویژه ای است که در هر مرحله نیاز به شجاعت و روحیه ایثارگری دارد.
تواهن از این روز به عنوان بهترین روزهای خدمت خود یاد کرد و گفت: عملکرد مردم نیز در برابر ایثارگری های آتش نشانان جان فشان، قابل ستایش بود و همچون گذشته شهروندان به خوبی قدردان خدمتگزاران خود بوده و هستند.
در ادامه این مراسم وزیری مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران، با تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران آتش نشان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا  و ضدعفونی کردن ساختمان های مرکزی و ستادی، افزود:آتش نشانان به عنوان سرمایه های انسانی این اداره کل هستند.
همچنین شریفی مسئول واحد آتش نشانی گزارشی از اقدامات این واحد در ضدعفونی ساختمان مرکزی و ستادی با استفاده از دستگاه فوکر ارایه کرد.

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 4904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =