بهره‌مندی از خدمات رایگان کارت منزلت در هفته سالمند

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته سالمند با هدف تکریم و با شعار« کرونا ، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» در آستانه فرا رسیدن هفته سالمند از سوی رییس فرهنگسرای امید معرفی شد.

به گزارش شهر، پروانه دوستی،  مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگسرای امید در خصوص ویژه برنامه های  هفته سالمند گفت: هفته سالمند فرصتی است برای توجه بیشتر به شهروندان ارشد جامعه به همین منظور این فرهنگسرا با هدف افزایش شادی، نشاط، توجه ، تکریم و افزایش مشارکت جویی سالمندان اقدام برگزاری برنامه های هفته ملی سالمند به صورت مجازی کرده است.

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سالمندان نیازمند شادی و نشاط هستند ، افزود : با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی های جدید کمی برای سالمندان مشکل است ، برنامه های این هفته را هم برای سالمندان و هم برای خانواده های آنان تدارک دیده ایم.

شرایط دریافت کارت منزلت
او با بیان اینکه فرهنگ‌سرای امید نهاد متولی صدور کارت منزلت شهروندان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است گفت: کارت منزلت تنها به بازنشستگان اختصاص ندارد و همه سالمندان تهران که شرط سنی ۶۵ سال سن به بالا را دارند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم این کارت را دریافت کنند و از مزایای رایگان آن بهره‌مند شوند.
این افراد از سه طریق می‌توانند برای دریافت کارت منزلت اقدام کنند. مراجعه حضوری به فرهنگ‌سرای امید به نشانی خیابان ۱۷ شهریور، بالاتر از میدان شهدا، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، مراجعه به دفاتر پست منطقه خود و تکمیل فرم ارائه‌شده برای ثبت نام و نیز مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت نام کارت منزلت به نشانی: manzelat.farhangihonari.ir سه راه درخواست کارت منزلت است.

دوستی در تشریح برنامه های هفته سالمندبیان کرد: با توجه به شعار"کرونا،فرصتی برای تغییرنگاه به سالمندان" ، برنامه های امسال هفته سالمند با بهره گیری از بستر فضای مجازی و به دور از تجمعات اجتماعی تولید و آماده نشر است.
در ادامه رئیس فرهنگسرای امید ویژه برنامه های هفته سالمند را به شرح زیر اعلام کرد:
-    پویش نذر سالمندی (این پویش متشکل از افرادی است که تمایل دارند به سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان زندگی می کنند خدمتی ارائه دهند)
-    پویش راه نشانم بده (در این برنامه که در قالب مسابقه اجرا می شود بناست نوجوانان و جوانان به گردآوری خاطرات پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از روزهای دوران دفاع مقدس بپردازند و آن را به صورت ویدئو ۳ دقیقه ای به دبیرخانه برنامه فرهنگسرای امید ارائه دهند.)

او همچنین از مجموعه نشست های موضوعی مجازی شامل سالمند و حرکات اصلاحی ، سالمند و رفتارهای اجتماعی ، پیشگیری از اضطراب و استرس در سالمندان و همچنین سالمند و تعذیه سالم خبر داد.
مجموعه عکس نوشته های سالمند و خانواده ، آگاهی بخشی در خصوص سالمندآزاری و  روزنگار سالمندی از دیگر موضوعات به مناسبت هفته سالمند است.
او همچنین گفت:  اجرای ویژه گروه کر آواهای ماندگار در شبکه جام جم و اکران تیزر خدمات جدید کارت منزلت از جمله برنامه های تدارک دیده شده توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در هفته ملی سالمند است.
۱۰ مهر از سوی سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است، به همین منظور فرهنگسرای امید از روز پنج شنبه ۱۰ مهر تا ۱۷ اقدام به نشر تولیدات خود در فضای مجازی کرده است.   

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 4972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =