۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 5238
۷۰ درصد از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی هنوز محقق نشده است

شهر: شیوع ویروس کرونا در پایتخت باعث شد که در کنار هزینه‌های مازاد، کاهش درآمدها نیز اتفاق افتد. این کاهش درآمدها در مترو، اتوبوسرانی و اجرای طرح ترافیک رقم بالایی است.

مهدی همتی مقدم، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهر، درباره وضعیت درآمدهای مترو و اتوبوسرانی شهر تهران در ۶ ماهه نخست امسال و دوران شیوع بیماری کرونا، توضیح داد: حدود ۷۰ درصد از درآمدهای شرکت اتوبوسرانی و  مترو در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ محقق نشده است.

او با تأکید بر اینکه هزینه دریافتی بلیت مترو و اتوبوس از مسافر، یک سوم هزینه واقعی است، افزود: طبق قانون یک سوم هزینه بلیت مترو و اتوبوس را مسافر، یک سوم را شهرداری و یک سوم دیگر را دولت باید بپردازد. باتوجه به اینکه دولت سهم خود را نمی‌پردازد، شهرداری دو سوم هزینه بلیت و یک سوم دیگر را مسافر پرداخت می‌کند.

به گفته همتی مقدم؛ کاهش درآمدی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا به وجود آمده به این معنی است که همان یک سوم هزینه بلیت مترو و اتوبوس هم از مسافر دریافت نشده و شهرداری تمامی هزینه بلیت را از منابع خود پرداخت می‌کند.

او در ادامه تأکید کرد: این کاهش درآمدها درحالی است که هیچ اختلالی در سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی در این دوران ایجاد نشده و شهرداری اهتمام خود را بر افزایش و بهبود سرویس‌دهی گذاشته است.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وضعیت تغییر درآمدی طرح ترافیک در ۶ ماهه نخست امسال، توضیح داد: باتوجه به لغو اجرای طرح ترافیک از ابتدای سال در دوره‌های زمانی مختلف، درآمد طرح ترافیک نیز کاهش بسیاری داشته است. پیش بینی می‌شد که ۲۳۳ میلیارد تومان از درآمد طرح ترافیک در حمل و نقل عمومی هزینه شود اما حتی یک هفتم از درآمد حاصل از اجرای طرح ترافیک در شش ماهه نخست امسال محقق نشده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 5238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =