۱۵ هزار تاکسیران تسهیلات ۲ میلیون تومانی دریافت کردند

شهر: معاون وزیر کشور می‌گوید: دولت تلاش می‌کند از طریق پرداخت سهم ۵۰ درصدی خود در انتشار اوراق مشارکت به توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی کمک کند.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره اقدامات وزارت کشور برای کمک به شهرداری‌ها برای مبارزه با کرونا توضیح داد: دولت تلاش می‌کند از طریق پرداخت سهم ۵۰ درصدی خود در انتشار اوراق مشارکت به توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی کمک کند و مقرر شده است؛ از محل فروش اوراق مشارکت، شهرداری‌ها ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری خود را توسعه دهند.

به گفته او؛ مکاتبه با دولت و سازمان برنامه و بودجه برای اعطای اعتبار ویژه به شهرداری‌ها برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری انجام شده است. همچنین تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی ویژه کرونا به رانندگان ناوگان تاکسیرانی شهری کشور با همکاری «بنیاد علوی» و عاملیت «بانک سینا» به  تعداد ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر راننده های ناوگان تاکسیرانی شهری ارایه شده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه با هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعطای تسهیلات ۶ میلیون تومانی به فعالان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری انجام شده است، گفت: این کار از طریق ثبت نام در سامانه ویژه این موضوع (کارا) امکان پذیر است. تاکنون نیز ۵۹ هزار و ۷۲۸ نفر راننده در حوره حمل و نقل مسافر درون شهری (تاکسی، آژانس، سرویس مدارس، اتوبوس و مینی بوس و ون) تسهیلات ۶ میلیونی را کامل دریافت کرده اند. همچنین ۴۸ هزار و ۲۰۱ متقاضی هم در مرحله ارزیابی مدارک به منظور دریافت وام از سوی بانک های عامل طرح هستند.

نوسازی ۵ هزار دستگاه تاکسی

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به کمک دولت در زمینه حمل و نقل عمومی به شهرداری ها اشاره کرد و توضیح داد: در بخش تاکسیرانی مجوز  شماره گذاری پنج هزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شش ماه اول سال ارایه شده و همچنین با ایران خودرو برای نوسازی پنج هزار دستگاه برای نیمه دوم سال قرارداد عقد شده است.

آنطور که جمالی‌نژاد گفته است؛ هماهنگی برای انتشار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری ها برای تأمین مالی خرید اتوبوس جدید در سال ۱۳۹۸، برنامه ریزی برای انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها برای تأمین مالی خرید اتوبوس جدید در سال ۱۳۹۹ ، تخصیص اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ برای بازسازی یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهرداری ها در سال ۱۳۹۸ و تخصیص اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ برای بازسازی سه هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهرداری ها در سال ۱۳۹۹ اقداماتی است که دولت در بخش اتوبوسرانی انجام داده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 5358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =