زنان کارتونیست از شهر امن می گویند

اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری به دبیری فیروزه مظفری نهم تا یازدهم آبان ماه، همزمان با روز جهانی شهرها دور همی مجازی در زمینه خلق کارتون برگزار می کند.

به گزارش شهر، بیش از سی زن کارتونیست به صورت مجازی طی سه روز با موضوع «ارتقای احساس امنیت حضور زنان وخانواده در شهر از طریق شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری» دست به خلق کارتون خواهند زد.

تهران شهریست برای همه و توجه به نیازهای تک تک اعضایش اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و سالمند، شاغل و بیکار، متاهل یا مجرد بر عهده مدیریت شهری است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت شهر با توجه به گروه های سنی و یا تعدد نقش هایی که در خانواده و جامعه می پذیرند، گروه مهمی از شهروندانی هستند که نیاز به توجه ویژه در شهر دارند.

احساس امنیت که یکی از بنیادی ترین نیازهای انسان در جامعه است، همواره به عنوان یکی از بارزترین وجوه بالندگی یک اجتماع و بسترساز رشد و توسعه و ثبات جامعه است. بدیهی است که بدون برخورداری از امنیت نمی توان انتظار کارآیی از ساختار شهری به مثابه سیستمی از اجزا و عناصر برای زندگی همراه با رفاه و کرامت انسانی را داشت.

در این بین گروههای مغفولی از شهروندان مانند زنان و کودکان بیش از سایرین از عدم امنیت در شهر صدمه می خورند. از این رو طرح ارتقای احساس امنیت زنان در شهر از طریق شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری به عنوان یکی از مهمترین پروژه های شهری در دستور کار اداره کل امور بانوان، قرار گرفته است. این طرح قصد دارد تا با بررسی و تحلیل قابلیت ها و مشکلات حضور زنان و خانواده ها، از دیدگاه آنان به ارایه راهکارهای طراحی شهری و اجتماعی جهت افزایش حضور و نیز کیفیت زندگی زنان در عرصه های شهری بپردازد.

کارتونیست هایی که در این دورهمی مجازی شرکت کرده اند عبارت اند از ؛ الهام دزفولیان - پانته‌آ واعظ نیا- پریسا نوراللهی - ثنا حسین پور - دخشید قدرتی پور - راضیه درزی - رعنا قاسمی - ریحانه کریمیان - زینب نیکچه - سارا والانیا - سحر فتاح - سمانه روح اللهی - سمانه صابری - سمانه محمودی - سمیرا یوسفی - سمیه شوقی - شیدا سردشتی - شیرین قلی پور - طراوت نیکی - عالیه مظاهری - فیروزه مظفری - لاله ضیایی - مجاهده پورشمسیان - محبوبه پاکدل - مستانه فاطمی - مطهره ناسخیان - منصوره دهقانی - مهناز یزدانی نازنین جمشیدی- ناهید زمانی - ندا تنهایی مقدم - نگین نقیه - هانیه اخوت - هدیه صدیقی کسمایی و یلدا هاشمی نژاد.

۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 5772

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =