جزئیات طرح تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان از زبان شهردار تهران

شهر: پادگان ۰۶ ارتش در محدوده خیابان پاسداران، با توافقی که میان شهرداری و ارتش انجام شد قرار است به بوستانی ۳۵ هکتاری تبدیل شده و با هدف رفع کمبود فضای عمومی در این منطقه، در اختیار مردم قرار گیرد.

بزرگترین پادگان تهران قرار است با توافقی که میان شهرداری و ارتش انجام شده به بوستان تبدیل شود تا کمبود فضای عمومی که یکی از مشکلات خیابان پاسداران است از این طریق حل شود، بوستانی که البته توافق بر سر آن از دوره شهردار اسبق تهران انجام شده بود اما این توافق با مشکلات اساسی رو به رو بوده و نیاز به بررسی مجدد داشت، پیروز حناچی، شهردار تهران درباره توافق انجام شده میان شهرداری و ارتش بر سر پادگان ۰۶ به شهر گفت: بیش از یک دهه است که موضوع پادگان ۰۶ مطرح شده و در نیروهای مسلح گردش کار هم انجام شده بود برای اینکه به مکانی برای پشتیبانی از نیروهای مسلح تبدیل شود و طرح‌های مختلفی هم برای آن تهیه شده بود اما در نهایت توافق ارتش با شهرداری بر سر پادگان ۰۶ در دوران شهرداری آقای قالیباف انجام شد اما توافقی که آن زمان صورت گرفت بسیار بد بود. بر اساس آن توافق، سهم شهرداری ۷۰ درصد و سهم ارتش ۳۰ درصد از مساحت پادگان بود اما ۷۰ درصدی که سهم شهرداری تهران بود در محوطه بین برج‌ها و ساختمان‌ها قرار داشت که عملا قابلیت استفاده نداشت.

 
شهردار تهران افزود: دراین دوره از شهرداری الگوی طراحی و توافق بر سر این پادگان را تغییر دادیم و ۷۰ درصد سهم شهرداری که معادل ۳۵ هکتار بود، به صورت یکپارچه درآمد تا باغ قاجاری سلطنت‌آباد که اکنون بخشی از تسلیحات ارتش و پادگان ۰۶ هم جزئی از آن بود در قالب یک بوستان در اختیار مردم قرار گرفته و ۱۰۰ هزار مترمربع ساختمان‌های این پادگان هم حفظ شده و کاربری مناسب برای آن تعریف شود. از سوی دیگر روی اتصال مترو به این بوستان که در واقع معادل پارک ملت تهران است هم طرح‌هایی در دست بررسی وجود دارد.

«مجموعه باغ‌های تاریخی سلطنت‌آباد»، در خیابان پاسداران که ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، مجموعه تسلیحاتی است که سازمان صنایع دفاع در دوره پهلوی اول ساخته است، این مجموعه  که در عرصه‌ کاخ‌های سلطنت‌آباد قرار دارد، سوله‌های صنعتی بزرگی را شامل می‌شود که برای ساخت تسهیلات نظامی استفاده می‌شد. 

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =