ساماندهی خیابان ولیعصر در دستور کار

شهر: نشست کمیته معماری و طرح های شهری با موضوع بررسی وضعیت طرح ساماندهی محور ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، در نشست کمیته معماری و طرح‌های شهری با موضوع بررسی وضعیت طرح ساماندهی محور ولیعصر (عج)، طرح پیشنهادی مشاور  پروژه ساماندهی محور ولیعصر (عج) ارایه و پس از آن پرسش و پاسخ هایی هم درباره این طرح مطرح شد. پس از ثبت ملی خیابان ولیعصر (عج) برای حفظ و حراست از این خیابان مقرر شد تا طرح ساماندهی آن از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران تدوین شود. سازمان زیباسازی هم طراحی این کار را به شرکت «پارس بوم» سپرد. بر اساس طرحی که از سوی مشاور پروژه برای ساماندهی خیابان ولیعصر (عج) در این نشست ارایه شد؛ احکام ساماندهی این خیابان دو دسته هستند نخست احکامی که توصیه‌ای است اما برای احیا و ساماندهی لازم است. حکم دوم به شرکت مشاور بازمیگردد مبنی بر اصلاح ضوابط و مقررات که ملاک عمل ساخت و ساز بر خط آسمان که پیوسته و یکپارچه باشد.

آنطور که در این طرح پیشنهادی آمده است، خیابان ولیعصر (عج) به سه بخش ولیعصر تاریخی، ولیعصر مدرن و ولیعصر تاریخی- طبیعی تقسیم شده است. همچنین ۱۲۲ قطعه بنای دارای ارزش در این خیابان شناسایی شده که الزاما همگی شماره ثیبت میراث فرهنگی ندارند علاوه بر این موارد، ۶۳ قطعه دیگر به عنوان بنای ارزشمند شناسایی شد که هرگونه ساخت و ساز و تغییری در آنها ممنوع است.

در ادامه این نشست و پس از ارایه طرح پیشنهادی ساماندهی محور ولیعصر (عج)، علی اعطا، رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تدوین این طرح پیشنهادی را کار ارزشمندی عنوان کرد و گفت: شورای شهر درخواست دارد تا اقدامات مربوط به تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج و سایر کمیته‌ها سریع تر انجام شود.

در نهایت مقرر شد روی طرح پیشنهادی بررسی‌ها و مطالعه بیشتری انجام شود و در صورت وجود نقطه نظر و یا پیشنهادی به شهرداری منعکس شود.

این نشست با حضور عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، علی اعطا، عضو و سخنگوی شورای شهر تهران، مهدی صالحی، مدیرکل معماری معاونت شهرسازی و تعدادی از معماران و کارشناسان این حوزه به صورت مجازی برگزار شد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 5901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =