۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 5999

پایتخت در محاصره گودها/۱۲

شناسایی ۸۵ گود در منطقه ۱

مرجان و نیاوران؛ دو گود پرخطر منطقه یک
شناسایی ۸۵ گود در منطقه ۱

شهر: ۸۵ گود؛ شامل ۱۹ گود پرخطر، ۲۰ گود کم خطر رها شده و ۴۶ گود فعال که مشکل ایمنی ندارند در منطقه یک شناسایی شده است. در این رابطه ایمن سازی دو گود خیابان مرجان و گود نیاوران در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شهر، در منطقه یک شهرداری تهران ۸۵ گود، شامل ۱۹ گود پرخطر، ۲۰ گود کم خطر رها شده و ۴۶ گود فعال که مشکل ایمنی ندارند شناسایی شده که برای اولین بار برای اقدامات موثر در زمینه گودها و رفع خطر از آنها از شورای شهر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

براساس ضوابط مبحث هفت مقررات ملی ساختمان گود برداری بیش از ۲۰ متر جزو گودهای پر خطر است و در حال حاضر اقدامات لازم جهت شناسایی و تهیه شناسنامه فنی برای تمام این گودها انجام و دستورالعمل ایمنی نیز برای ساختمان های پر خطر ابلاغ شده است.

سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک درباره گودهای رها شده این منطقه می گوید: گودهای رها شده منجر به ناامنی املاک اطراف خود شده اند، بر همین اساس در شورای شهر تهران مقرر شد اعتبار لازم برای ایمن سازی و رفع خطر این گودها در ردیف اعتباری بودجه سال ۱۳۹۹ لحاظ شود.

او می افزاید: این گودها درسال های گذشته و بر خلاف ضوابط شهرسازی بدون اخذ پروانه ایجاد شده است و خطراتی را برای ساکنین مجاور خود به همراه دارد. بر همین اساس، در مواردی که مالک حضور ندارد و خطری شهر را تهدید می‌کند شهرداری به موضوع ورود کرده و ایمن‌سازی انجام می شود. ایمنی شهروندان و املاک مجاور گودهای رها شده در منطقه باید تامین شود و نیاز است دستگاه های دولتی نیز در کنار مدیریت شهری منطقه یک در ساماندهی این گودها همکاری لازم را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، گود خیابان مرجان به ارتفاع بیش از ۲۰ متر  از سال ۱۳۹۴ اجرا و نیلینگ ( دارای سازه نگهبان) شده و با گذر زمان وضعیت مقاوم سازی آن کاهش و آبهای سطحی به داخل آن سرریز می شود که بر همین اساس ایمن سازی این گود در دستور کار قرار گرفت.

گود نیاوران که باعث آسیب به دو مجتمع مجاور خود شده است نیز هنوز به صورت مناسبی ایمن سازی نشده است که تازه ترین خبرها حاکی از آن است که شهرداری منطقه یک از طریق مشاور و نظام مهندسی جهت ایمنی کامل و رفع مخاطرات احتمالی تلاشهایی را آغاز کرده است. همچنین به دستور فرماندار شهرستان شمیرانات،  مالک و سازنده گود نیاوران مکلف شد ضمن تسریع در اقدامات لازم برای استحکام بخشی و ایمن سازی گود نسبت به جبران خسارات وارده به مجاورین اقدام کند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 5999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =