گودهای پرخطر در صورت زلزله احتمالی ریزش می کنند

شهر: رییس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران ضمن اعلام هشدار نسبت به ریزش گودهای تهران در صورت بروز زلزله می گوید که به همه مالکان این گودها اخطاریه داده شده است اما در این زمینه ضعف های قانونی وجود دارد.

رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، درباره احتمال ریزش گودهای پرخطر تهران در صورت وقوع زلزله در پایتخت به «شهر» گفت: گودهای پرخطر و نیز نقاطی از شهر که امکان فرو ریزش دارد با وقوع زلزله فروخواهد ریخت.

او افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و همچنین سازمان نظام مهندسی با فوریت موضوع گودهای تهران را پیگیری می کنند و این اقدام در چارچوب قانونی است که شهرداری بتواند اقدام جدی انجام دهد. ولی اقدام اساسی نمی توان انجام داد مگر این که سال ها بگذرد و اتفاقی در تغییر قوانین بیفتد. برای این کار یا نیاز به تدوین قانون است یا الزامی کارگشا برای سازندگان جهت مقاوم سازی این گودها و تعیین تکلیفشان که هم اکنون وجود ندارد.

کرمی با بیان این که «مالکان این گودها عمدتا بخش خصوصی هستند» در پاسخ به این سوال که آیا این گودها منجر به اتفاق ناگوار هم شده، گفت:  اخیرا در منطقه ۱۷ یکی از این گودها ریزش کرد. اتفاقات ناشی از این گودها بیشتر در مناطقی مانند جنوب شهر می افتد که خاک سست تر است.

او درباره این که آیا به صاحبان این گودها تذکر داده اید گفت: تعداد خیلی زیادی گود در تهران هست و ما به همه این ها تذکرات مکرر داده ایم و برخی هم اقدام به پایدار سازی می کنند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 6037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =