رشد مدیریت ایمنی در منطقه ١٩

فعالیت های شهرداری منطقه ۱۹ در بحث مقابله با آتش افروزی ها و رفع خطر از ساختمان های ناایمن باعث رشد چشمگیر این منطقه در بحث مدیریت ایمنی شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١٩، علی توکلی شهردار منطقه در نشست با مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به مشارکت و همکاری عوامل آتش نشانی در تخریب پاساژ توحید،   اطفاء حریق و شناسایی و رفع خطر از ساختمان های ناایمن، از اقدامات مؤثر آتش نشانی و خدمت رسانی بموقع در نجات جان شهروندان، کاهش مخاطرات و تأمین ایمنی شهر تهران تقدیر کرد.

او همچنین کاهش حریق در محدوده این منطقه بویژه خلازیل را نتیجه موفقیت فعالیت مقابله با آتش افروزی ها دانست و گفت: این فعالیت با توجه به تجارب موفق سال گذشته، امسال نیز در قالب تشکیل اکیپ های اطفاء و آتش کوب با جدیت و بشکل مستمر انجام می شود.

توکلی درخصوص مکان یابی بسیار خوب ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی که با همت سازمان آتش نشانی و همکاری شهرداری این منطقه در محله دولتخواه راه اندازی شد، اظهار کرد: موقعیت این ایستگاه در قلب دولتخواه و نزدیکی آن به خلازیل اهمیت زیادی در اطفاء بموقع حریق های احتمالی و کاهش زمان خدمت رسانی در این محدوده داشته است که جاری قدردانی  دارد.

شهردار منطقه در ادامه با اشاره به رفع خطر از ساختمان های ناایمن این منطقه ابراز امیدواری کرد این فعالیت با مشارکت آتش نشانی با موفقیت پیگیری و مانع از بروز حوادث احتمالی مشابه ساختمان سینا اطهر شود.

در ادامه این نشست مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز به فعالیت های شهرداری منطقه در بحث مقابله با آتش افروزی ها و رفع خطر از ساختمان های ناایمن اشاره کرد و گفت: در نتیجه این اقدامات شهرداری  منطقه ١٩ رشد چشمگیری در مدیریت ایمنی داشته است.

او در ادامه به تشریح حوزه های اصلی فعالیت آتش نشانی پرداخت و افزود: آتش نشانی در سه بخش مقابله، ایمنی و پیشگیری از حریق و آموزش های شهروندی فعال است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه پیشگیری و ایمنی مهمترین موضوع رفع خطر از ساختمان  های پرخطر است که اگر مورد توجه قرار نگیرد تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت و دراین راستا دستورات لازم را به همکاران خود بیان کرد.

داوری همچنین آموزش شهروندی را در بحث ایمنی مهم دانست و خواستار افزایش جلب مشارکت شهروندان در مقابله و اطفاء حریق با جلب همیار داوطلب آتش نشان در محلات شد.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کد خبر: 6145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =