۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 6152

پایتخت در محاصره گودها/۱۶

شناسایی ۱۶ گود پرخطر در منطقه ۲۲ + جدول

اخطار به تمامی مالکان گودهای منطقه صادر شد
شناسایی ۱۶ گود پرخطر در منطقه ۲۲ + جدول

شهر: نواحی چهارگانه منطقه ۲۲ نسبت به صدور اخطار به همه مالکان این گودها و تشکیل کمیسیون رفع خطر اقدام کردند و همزمان بعضی از مالکان عملیات ساختمانی را شروع و نسبت به پایداری و اجرای فونداسیون و پروانه ساخت درخواست دادند.

علیرضا بهرامی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۲ درباره وضعیت گودهای این منطقه به خبرنگار شهر گفت: در ناحیه یک، هشت گود رها شده وجود دارد که سه مورد آن پر خطر است، در ناحیه ۲، حدود ۱۰ گود رها شده که پنج مورد از آن پرخطر است. همچنین  از هشت گود رها شده در ناحیه ۳، چهار مورد خطرساز است و در ناحیه ۴ نیز چهار گود رها شده وجود دارد که هر چهار مورد آن پرخطر است.

او درباره ۱۶ گود پرخطر ذکر شده، افزود: نواحی چهارگانه نسبت به صدور اخطار به همه مالکین این گودها و تشکیل کمیسیون رفع خطر اقدام کردند و همزمان بعضی از مالکین عملیات ساختمانی را شروع و نسبت به پایداری و اجرای فنداسیون و پروانه ساخت درخواست دادند.

بهرامی ادامه داد: گودی در ناحیه ۴ ، متعلق به بسیج ادارات وجود دارد که با توجه به اینکه اخطارهای لازم صادر و کمیسیون رفع خطر تشکیل شده بود ولی اقدامی از سوی مالک انجام نشد، با حکم قضایی پر شد.

او اضافه کرد: بعد از این اتفاق، مالکین بقیه گودها نسبت به ایمن سازی و اجرای عملیات ساختمانی اقدام کردند. علاوه بر این دو گود در منطقه وجود دارد که پروانه ندارند و در سنوات قبل با توجه به روالی که در شهرداری بود، وقتی مالک درخواست داده و عوارض خود را پرداخت کرده مجوز گودبرداری صادر شده که هنوز منجر به صدور پروانه نشده است. البته مالکین این گودها نیز در خصوص اجرای نیلینگ (سازه نگهبان) اقدامات خود را آغاز کردند. مثلا موسسه خیریه بتول در ناحیه ۲ هنوز پروانه نگرفته یا تعاونی شهرداری منطقه ۱۸ در ناحیه ۴ نیز در کش و قوس صدور پروانه و گرفتن رای دیوان است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲۲ یادآور شد: درباره این پرونده ها درحال تشکیل جلساتی هستیم که تا پایان سال مالکین نسبت به رفع خطر یا امکان صدور پروانه و آغاز عملیات عمرانی اقدام کنند در غیر اینصورت شهرداری با دستور قضایی این گودها را پر می کند.

به گفته او، گودهای تعاونی شهرداری منطقه ۱۸ در شرق دریاچه که از سال ۹۲ رها شده با عمق ۲۰ متر و وسعت  یازده هزار و ۵۶۹ متر مربع ، مشارکتی ارین با عمق ۱۸ و مساحت  ۱۳ هزار و ۵۴۶، عمران توسعه شاهد در مروارید شهر با عمق ۱۴ و وسعت ۱۲ هزار و ۹۲۷، تعاونی مالی اعتباری عسگریه در وردآورد با عمق ۱۲ و وسعت هقت هزار و ۵۵۱، سازمان بوستانها و فضای سبز با عمق ۱۰ و مساحت ۱۲ هزار و ۲۳۹، آریانا در شمال دریاچه چیتگر با عمق ۲۰ و وسعت ۱۳ هزار و ۶۲۹، پروژه سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در شمال دریاچه با عمق ۳۰ و مساحت ۱۴ هزار و ۷۶۰ و چهار گود واقع در کوهک به نامهای یادگاران حماسه با عمق ۱۰ و مساحت ۱۵ هزار و ۷۸، موسسه خیریه بتول با عمق ۱۰ و وسعت هفت هزار و ۳۶۸، تعاونی مسکن هواناجا با عمق ۱۵ و مساحت ۱۵ هزار و ۵۶۰ و یک گود شخصی با عمق ۱۵ متر و مساحت ۱۲ هزار و ۶۶ متر مربع پرخطر ترین گودهای منطقه ۲۲ است.

 جدول مهمترین گودهای پرخطر منطقه ۲۲

ردیف

ناحیه

مالک یا نام گود

موقعیت گود

عمق گود(متر)

مساحت گود(مترمربع)

۱

۱

مشارکتی آرین

-----

۱۸

۱۳۵۴۶

۲

۲

یادگاران حماسه

کوهک

۱۰

۱۵۰۷۸

۳

۲

موسسه خیریه بتول

کوهک

۱۰

۷۳۶۷

۴

۲

تعاونی مسکن هوا ناجا

کوهک

۱۵

۱۵۵۶۰

۵

۲

شخصی

کوهک

۱۵

۱۲۰۶۶

۶

۳

عمران توسعه شاهد

مرواریدشهر

۱۴

۱۲۹۲۷

۷

۳

تعاونی مالی اعتباری عسگریه

ورداورد

۱۲

۷۵۵۱

۸

۳

سازمان پارک ها و فضای سبز

----

۱۰

۱۲۲۳۹

۹

۴

آریانا

شمال دریاچه

۲۰

۱۳۶۲۹

۱۰

۴

پروژه سرمایه گذاری و مشارکت مردمی

شمال دریاچه

۳۰

۱۴۷۶۰

۱۱

۴

تعاونی شهرداری منطقه ۱۸

شرق دریاچه

۲۰

۱۱۵۶۹

خبرنگار :علی سی پی

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 6152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =