۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 6165

کتب سده/۲

رونمایی از کتاب «صدسال نقاشی در تهران»

به مناسبت هفته کتاب، سلسله نشستهای «تهران از منظر هنرمندان» برگزار می شود
رونمایی از کتاب «صدسال نقاشی در تهران»

شهر: کتاب «صد سال نقاشی در تهران» در نشست «تهران از منظر نقاشان» از سلسله برنامه های «تهران از منظر هنرمندان» که به مناسبت «هفته کتاب و کتابخوانی» به صورت مجازی برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

به گزارش شهر، نشست «تهران از منظر نقاشان» با همکاری انتشارات علمی فرهنگی و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۴ آبان در استودیو علمی انتشارات علمی فرهنگی برگزار و در آن از کتاب «صد سال نقاشی در تهران» رونمایی می‌شود.
در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی و بدون حضور حضار برگزار و از شبکه شهر، آپارات و دیگر فضاهای مجازی نیز به صورت آنلاین پخش خواهد شد، سید امیر سقراطی، نویسنده کتاب و حسن موریزی نژاد، سجاد باغبان، سعید رفیعی منفرد و عیسی جباری سخنرانی می کنند.
کتاب «صد سال نقاشی در تهران» به همت سیدامیر سقراطی به هنر نقاشی در پایتخت از دوره قاجار تا دوره معاصر پرداخته است.
مجموعه کتب سده، که حاصل همکاری انتشارات علمی و فرهنگی و مرکز ارتباطات شهرداری تهران است، به دنبال تقویت هویت تهران و پرداختن به کسانی است که در شکل گیری این هویت نقش برجسته ای داشته اند، در بازه زمانی یک صد ساله پرداخته است و در سری اول با شش عنوان شامل «صد سال نقاشی در تهران»، «صد سال عکاسی مناظر شهری»، «صد سال گرافیک در تهران»، «صد سال کاریکاتور در تهران»، «صد سال شعر در تهران» و «صد سال نویسندگی در تهران» منتشر شده است. این مجموعه  به دنبال معرفی افرادیست که در شکل گیری تصویر و برند امروز تهران نقش داشته اند و برندینگ تهران متاثر از آنهاست.
 مجموعه کتب سده به این ۶ عنوان خلاصه نخواهد شد و با عناوینی دیگر که در دست بررسی و تدوین است، ادامه خواهد داشت.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 6165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =