۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 6361

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

کوتاهی سازمان تامین اجتماعی مانع توسعه حمل و نقل عمومی می شود

شهرداری تهران پیشنهاد تهاتر ملک در برابر پرداخت بدهی دوران مدیریت شهری قبلی را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است
کوتاهی سازمان تامین اجتماعی مانع توسعه حمل و نقل عمومی می شود

شهر: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که شهرداری به این نهاد بدهکار است اما پاسخ مدیران شهری این است که بدهی مربوط به دوره های گذشته مدیریت شهری است و حاضریم به جای بدهی ملک بدهیم.

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری  شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو و اتوبوس گفت: بعد از کش و قوسهای فراوان که اوراق مشارکت در موعد مقرر منتشر شود، زمانی که قصد داشتیم اسناد وثیقه را در دفترخانه به نام بانک‌ عامل منتقل کنیم، تامین اجتماعی پس از استعلام اعلام کرد شهرداری به ما بدهکار است.
او ادامه داد: بعد از یک ماه و نیم پیگیری ‌و مذاکره شهرداری با مدیران تامین اجتماعی و اقناع آنان که این بدهی که رقم‌ بالایی است مربوط به دوره گذشته است، آنان توجهی نکردند و تاکید داشتند شهرداری باید بر اساس تعهدات خود به طور اقساط بدهی را پرداخت کنند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری گزینه‌های زیادی را برای رسیدن به توافق با سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد، توضیح داد: اعلام کردیم بدهی را پرداخت میکنیم اما  در شرایط کرونا امکان پرداخت نقدی نیست، با این حال شهرداری آمادگی  دارد تا به جای بدهی ملک بدهد،  اما مدیران تامین اجتماعی تا به این لحظه قبول نکردند. حتی کارشناسان این نهاد یک میدان میوه و تره بار را خواستند که ما هم حاضر به تخلیه شدیم. اما هوز پاسخی ندادند. پیشنهاد بعدی شهرداری این بود که تامین اجتماعی همانطور که حساب‌های قبلی را بسته باز هم می‌تواند ادامه دهد، اما مساله اینجاست که اوراق مشارکت فقط برای شهرداری نیست بلکه برای همه شهروندان تهران حتی رییس جمهوری، هیات دولت و... است.  
آنطور که امامی گفته است: اگر اوراق مشارکت  از دست برود ۱۲ ایستگاهی و سه کیلومتر تونل که قرار بود با فروش اوراق ساخته شود، بلاتکلیف می ماند و این شهروندان هستند که آسیب می‌بینند. چرا که قرار بود با ساخت این تعداد ایستگاه یک‌میلیون‌ نفر مسافر به مترو اضافه شود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اقدام سازمان تامین اجتماعی را  لجبازی با مردم دانست و گفت: شهرداری حاضر است بدهی مربوط به دوره گذشته را پرداخت کند و متعهد به این کار است اما  تامین اجتماعی در  شرایط کرونا که درآمدهای شهرداری به نصف رسیده، اجازه دهد شهروندان از کرونا آسیب نبینند و  به امورات رسیدگی ‌کنیم.  در این شرایط یقه گرفتن درست نیست.
او با بیان اینکه  قائم مقام بانک مرکزی، مدیرعامل بانک رفاه، معاونان وزیر کشور، معاون اول رییس جمهوری و معاونان وزارت اطلاعات در جریان هستند که بدهی مربوط به گذشته است، توضیح داد: شهرداری تهران بر اساس وظیفه و تعهد خود حقوق را مرتب پرداخت می‌کند و اگر کسی در گذشته چه شهرداری چه تامین اجتماعی به تعهداتشان عمل نکرده اکنون حاضر  به پرداخت مطالبات هستیم اما به شرط امکان.
او با تاکید دوباره بر اینکه مترو و اتوبوس برای همه مردم است و نباید آنها را به گروگان گرفت، افزود: تا به حال  چندین جلسه سه و چهار ساعته به طور جداگانه با مدیران تامین اجتماعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونان وزیر کشور برگزار شده است و امروز هم پیروز حناچی شهردار تهران نامه ای در همین رابطه به معاون اول رییس جمهوری ارسال کرده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 6361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =