انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری غیرحضوری شد

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران همزمان با موج جدید شیوع ویروس کرونا از فراهم شدن امکان انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری به صورت برخط از طریق کارتابل شهروندی در "سامانه تهران من" خبر داد.

به گزارش شهر، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، در خصوص امکان معرفی مهندس طراح معماری گفت: مطابق قانون نظام مهندسی ساختمان، انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری توسط (مالک/ متقاضی) صدور پروانه صورت می گیرد، بدین جهت در راستای فرآیند هوشمندسازی و به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی و تسریع در امور، امکان  انتخاب و معرفی  مهندس طراح معمار از طریق کارتابل شهروندی مالکین در "سامانه تهران من" فراهم شد؛ از این رو دیگر نیازی به مراجعه حضوری مالک نبوده و متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به سامانه urban.tehran.ir  و با استفاده از نام کاربری شهروندی خود اقدام به ثبت اعتراض و دفاعیه کنند.
او افزود: در صورتیکه متقاضی فاقد حساب کاربری شهروندی باشد، ابتدا باید در سامانه "تهران من" (my.tehran.ir)  ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک حاوی نام کاربری و رمز ورود برای ثبت تعهدنامه صیانت از نام کاربری، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کند.
سلیمی تأکید کرد: بعد از تأیید تعهدنامه در دفتر خدمات الکترونیک شهر، (مالک/ متقاضی) می تواند با مراجعه به سامانه urban.tehran.ir  و ورود با نام کاربری شهروندی خود، اقدام به انتخاب مهندس طراح معماری کند. 
او گردش کار صدور انواع پروانه ساختمانی را سه مرحله عنوان کرد و افزود: مرحله اول: تشکیل پرونده، ثبت درخواست تا صدور نقشه، مرحله دوم: ارائه نقشه های معماری توسط مالک، صدور و پرداخت فیش عوارض و مرحله سوم: تکمیل مدارک و صدور پروانه است. 
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: متقاضیان پروانه ساختمانی می توانند مهندس طراح خود را که دارای شماره امضاء شهرسازی بوده و صلاحیت و ظرفیت لازم متناسب با پروانه ساختمانی مورد درخواست را دارد از طریق سامانه تهران من معرفی کرده و پس از تأیید او، از سوی دفاتر خدمات الکترونیک شهر، مراحل تکمیلی صدور پروانه خود را  به صورت برخط پیگیری کنند.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 6468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =