۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 6474
حمل و نقل همگانی و پسماند ۲ اولویت مدیریت شهری است

شهر: شهردار منطقه ۲۲ گفت: چهار حوزه حمل و نقل عمومی، تفکیک پسماند از مبدا ، املاک و مدیریت منابع انسانی باید از اولویت های چند ماه باقیمانده از دوره مدیریت شهری فعلی باشد.

علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در پاسخ به این پرسش که در چند ماه باقیمانده از مدیریت شهری فعلی باید پیگیری چه حوزه هایی را در اولویت قرار داد به خبرنگار شهر گفت: اولین محوری که می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، موضوع تفکیک پسماند از مبدا در راستای رفع آلودگی های زیست محیطی و بازگشت این مواد به چرخه مصرف از طریق بازیافت است.این مبحث از جمله موضوعاتی است از که چند وقت پیش آغاز شده ولی به دلیل عدم استمرار به نتایج موفقیت آمیزی منجر نشده است.

شهردار منطقه ۲۲ دومین اولویت را توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل عمومی برشمرد و عنوان کرد: مجموعه اقداماتی که در حوزه مترو انجام شده، باید استمرار پیدا کند، به ویژه افتتاح ایستگاه هایی که در دستور کار است و آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ که برای مناطق ۲۲، ۵ و ۲ حائز اهمیت است و می تواند تاثیر مثبتی در حمل و نقل عمومی و رضایتمندی مردم ایجاد کند.

او درباره خط ۱۰ مترو در منطقه ۲۲ عنوان کرد: در دو نقطه از منطقه ۲۲ یعنی در جنوب میدان دریاچه و بخشی از میدان اتریش دو قطعه زمین مورد نیاز در اختیار مترو گذاشته شده و کارگاههای مترو شکل گرفته است. دستگاه TBM از جایی که قبلاً بوده باز شده و به این نقاط آورده شده و در حال انجام مقدمات برای آغاز عملیات اجرایی از جنوب میدان دریاچه به سمت منطقه ۵ است.

نوذرپور با بیان اینکه کار اجرایی به معنی شروع عملیات دستگاه TBM از اسفندماه انجام خواهد شد، افزود: منابع مالی مورد نیاز از طریق در اختیار گذاشتن زمین و عوارض بخشی از مجموعه ها مانند مجتمع ایستگاهی وردآورد و برخی از اراضی دیگری که امکان بارگذاری داشت در اختیار مترو قرار داده شده و مترو در حال حاضر آمادگی کامل برای آغاز عملیات اجرایی را دارد.

شهردار منطقه ۲۲، حوزه املاک را محور سوم اولویتها بیان کرد و افزود: در این حوزه تعیین تکلیف بسیاری از املاک که در گذشته در اختیار سازمان‌ها و اشخاص گذاشته شده ولی مراتب قانونی و اداری خود را طی نکرده، انتظاری است که افکار عمومی از مدیریت شهری دارد و باید به سرعت تعیین تکلیف شود و املاک و مستحدثات شهرداری به شهرداری برگردد و بعد از آن طبق ضوابط و مقررات بهره برداری و مصرف مناسب از آن انجام شود.

نوذرپور با بیان اینکه دیگر محوری که می تواند اولویت چند ماهه باقیمانده دوره اول باشد، بحث منابع انسانی است، گفت: بخشی بخش قابل توجهی از نیروهای شهرداری در قالب قراردادهای پیمانکاری مشغول کار هستند و برخی از این افراد بیش از ۱۰ سال است که در این مجموعه ها کار می کنند. به هر حال طبق رویه های گذشته نیروهای شهرداری از همین افراد تامین شده و در این دوره تاکنون اقدامی نشده است.

او  یادآور شد: هرچند با حجم انباشت نیروی انسانی در شهرداری مواجه هستیم ولی برای پاسخ دهی به برخی از نیازهای رو به گسترش شهرداری به نیروهای انسانی مجرب و متخصص نیاز است که بخشی از آن را می‌توان از افرادی که در قراردادهای پیمانکاری با شهرداری مشغول به کار هستند تامین کرد.

خبرنگار: علی سی پی

۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 6474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =