اهدای مجموعه کتاب‌های شناسنامه شهدا در قلب طهران

علی‌محمد سعادتی از اهدای مجموعه کتاب‌های شناسنامه شهدا بین کارکنان و شهروندان منطقه ۱۲، ویژه حوزه بسیج منطقه ۱۲ و شهید عابدینی خبر داد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج در هفته اول آذرماه که سالگرد تأسیس این نهاد با تبیین اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به عنوان شجره طیبه بسیج است، از تهیه و چاپ مجموعه کتاب‌های شناسنامه شهدا در قلب طهران ویژه حوزه بسیج منطقه ۱۲ و شهید عابدینی خبر داد.

او با یادآوری جایگاه بسیج برای نظام اسلامی بیان کرد: در اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد که در این نگرش، بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، هماهنگی و پیوند محکمی دارد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به فرموده امام (ره) در این باره ادامه داد: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.

او درباره کتاب‌های تهیه‌شده توضیح داد: به همین مناسبت به همت اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ مجموعه کتاب‌های شناسنامه شهدا را با هدف معرفی شهدای دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت، همراه با پیمان‌نامه وفاداری به آرمان‌های شهدای گران‌قدر و گزیده‌ای از آداب اخلاقی و خصوصیات فردی و اجتماعی شهدا که در آن منتشر شده، تهیه کرده و میان همکاران و شهروندان منطقه ۱۲ به عنوان هدیه توزیع شد.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 6553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =