۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 6629

شهردار منطقه ۹ خبر داد:

ساخت بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران تا بهار ۱۴۰۰

برای نخستین بار در شهر بوستانی ساخته می شود که متناسب با نیازهای کودکان باشد
ساخت بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران تا بهار ۱۴۰۰

شهر: نخستین و بزرگترین بوستان دوستدار کودک در محدوده پادگان جی و خیابان اجتماعی استاد معین و در نزدیکی دو محله شهید دستغیب و امامزاده عبدالله منطقه ۹ تا بهار ۱۴۰۰ ساخته می شود.

سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره ساخت بوستان دوستدار کودک در این منطقه گفت: یکی از پروژه های کلیدی که در مرحله طراحی قرار دارد ساخت نخستین و بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران در منطقه ۹ است که خیلی از اتفاقات آن با کودک هماهنگ است.

او افزود: در پادگان جی بعد از توافق برای ایجاد خیابان اجتماعی، قرار شد بخشی از آن نیر برای ایجاد بزرگراهی که یادگار امام را به لشکری متصل کند در نظر گرفته شود. این فضای ۴/۵ هکتاری در توافق با وزارت دفاع تملک شد و بزرگراه بعد از ساخت از زیر آن عبور می کند، در بخش وسط آن درختان قرار دارند و سطح روی بزرگراه به جزئی از این بوستان اختصاص داده می شود.

موسوی ادامه داد: این در حالی است که در طرح های اولیه این فضا به خیابان اختصاص داده شده بود اما با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که با وجود خیابان های اجتماعی، نوری نیارکی و سی متری جی، نیازی به این خیابان وجود ندارد و تنها برای عبور ضروری خودروهای امداد در وسط این بوستان یک خیابان طراحی می‌شود و مابقی آن به بوستان اختصاص داده می‌شود.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه کلنگ ساخت این بوستان دوستدار کودک چند ماه پیش توسط شهردار تهران زده شد، عنوان کرد: معمولا در بوستان ها به جز وسایل بازی، بسیاری از اتفاقاتی که می‌افتد شاید برای استفاده کودک مناسب نباشد اما در پارک دوستدار کودک مواردی دیده شده که ویژه استفاده کودک باشد.

او با بیان اینکه طبق پیش بینی، این بوستان در بهار سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود، گفت: سرانه فضای سبز منطقه حدود ۵.۸ متر است، البته در محدوده فرودگاه و در پایگاه یکم شکاری درخت های زیادی کاشته شده که با احتساب آن شاید سرانه فضای سبز منطقه به ۱۵ متر نیز برسد اما از آنجا که شهروندان منطقه نمی‌توانند از آن فضا استفاده کنند، بنابراین نباید آن را به حساب سرانه فضای سبز منطقه آورد.

شهردار منطقه۹ با بیان اینکه بوستان دوستدار کودک در نزدیکی دو محله امامزاده عبدالله و شهید دستغیب قرار دارد که از هیچ گونه فضای سبز و پارکی برخوردار نیستند، یادآور شد: این پارک می تواند به ایجاد فضای سبز در این دو محله در منطقه کمک کند، کما اینکه خیابان اجتماعی نیز در حال حاضر به محل ورزش و بازی کودکان این دو محله تبدیل شده است. همچنین بازی شن و آبنما در بوستان دوستدار کودک طوری طراحی می‌شود که کودکان بتوانند در آن، آب بازی کنند و فضای دریا برای آنها تداعی شود.

خبرنگار: علی سی پی

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 6629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =