۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 6793

یادداشت تصویری پنجم

شب های تهران در محدودیت های کرونایی

محمدحسین حمیدی؛ رییس پلیس راهور تهران بزرگ
شب های تهران در محدودیت های کرونایی

در ایامی که محدودیت ها ابلاغ شد یکی از ممنوعیت ها، ممنوعیت تردد از ۹ شب تا ساعت ۴ صبح بود که بر اساس آن تردد خیلی از خودروهایی که ضرورت نداشت در سطح شهر پرسه بزنند ممنوع شد.

در ایامی که محدودیت ها ابلاغ شد یکی از ممنوعیت ها، ممنوعیت تردد از ۹ شب تا ساعت ۴ صبح بود که بر اساس آن تردد خیلی از خودروهایی که ضرورت نداشت در سطح شهر پرسه بزنند ممنوع شد. طبق استفاده از سامانه هایی که ما در سطح شهر داریم و دیتاهایی که از دوربین‌ها گرفتیم در این زمینه اعمال قانون شد. بخشی از کسبه و کارکنان سازمان های امدادی که باید تردد کنند و باید برای امنیت و بهداشت و خدمات شهری حضور داشته باشند استثنائاتی هستند که تردد شبانه آن ها مشکلی نداشت و فرمانداری تهران موظف شد که این استثنائات را جمع آوری کرده و در اختیار پلیس قرار دهد و پلیس برگرفته از اینگونه مجوزها برای خودروهایی که فاقد مجوز هستند اعمال قانون کند. این بخشی از کار بود که انجام شد.

بخش دیگری از ترددها هم که مربوط به تعطیلی صنوف در طور روز بود که به خوبی اجرا شد. کاهش ترافیک در این ایام اتفاق افتاد در ترددهای شبانه تا ۸۰ درصد کاهش تردد داشتیم و در ترددهای روزانه هم تا ۵۰ درصد کاهش تردد رخ داد. روز شنبه که بخشی از مشاغل بازگشایی شدند ما مجدد افزایش حجم ترددها را در شهر را شاهد هستیم و زمان شروع ترافیک زودتر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که بازگشایی ها کاملا در ترافیک موثر است. 

ستاد مقابله با کرونا بحث ترددهای شبانه را برای دورهمی ها و گشت و گذارهای خانوادگی در بوستان ها و مراکز تجاری و مراکزی که مردم برای تفریح به آن مراجعه می کنند، یکی از نشانگاه‌ها بوده که درست هم هست با محدودیتی که اعمال شد و تعطیلی که صنوف همراهی کرده و اجرا کردند ما شاهد بودیم که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد ترددها در شب کاهش پیدا کرد چرا که تا زمانی که ترددی نباشد تجمع جمعیتی اتفاق نمی‌افتد و امیدواریم این همراهی مردم تداوم داشته باشد تا کرونا تمام شود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 6793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =