خلیل آبادی: پادگان ۰۶ یک پاتوق فاخر فرهنگی شود

شهر: به گفته یک عضو شورای شهر، با توجه به کمبود پاتوق های فاخر فرهنگی در تهران که مانع تعلق خاطر شهروندان به شهر شده است، پادگان ۰۶ می تواند یک پاتوق فاخر فرهنگی باشد.

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با شهر درباره توافق حاصل شده میان شهرداری و ارتش در مورد پادگان ۰۶ تهران و بهره برداری از این پادگان برای استفاده عمومی گفت:  شهر تهران و اطراف آن با سازمان ها و نهاد های مختلفی دارای منبع مشترک است که باید بر این اساس همکاری هایی شکل بگیرد که هم مشکلات سازمان های مرتبط حل شود و هم مشکلات شهر و شهروندان.

او به پادگان های موجود در شهر اشاره کرد و افزود: این پادگان ها می توانند هم فضایی باشند که با بازسازی برای ارتش و سپاه مورد استفاده قرار گیرند و هم شهروندان. حتی نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش و حتی اشخاص عادی که دارای املاک بزرگی هستند می توانند با شهرداری توافق کنند که بخشی از ملک در اختیار فضای شهری قرار گیرد و بخش دیگر می تواند در حوزه فعالیت آن سازمان یا نهاد و در راستای توسعه فعالیت ها و خدمات به کارمندان استفاده شود.

او گفت: از این نظر مراکز زیاد بلاتکلیفی در تهران وجود دارد که به ویژه متعلق به ارتش و نهادهای نظامی هستند.

به گفته خلیل آبادی، تعاملی که در مورد پادگان ۰۶ با وجود فراز و نشیب ها حاصل شده است نشان داد که هر دو سازمان هم ارتش و هم شهرداری و البته شهروندان می توانند از این فضا به خوبی استفاده کنند.

او اظهار امیدواری کرد که این اتفاق در مورد اماکن دیگر از جمله پادگان نیروی هوایی یا پادگان های دیگر که در شهر هستند و منطقه نیاز به فضای سبز و ارتش نیاز به ساخت و ساز دارد هم رخ دهد.

خلیل آبادی گفت: این اقدامات با تدبیر و مدیریت شکل می گیرد و هم برای شهر، هم شهروندان و هم سازمان مربوط آورده های خوبی دارد.

این عضو شورای شهر درباره نحوه استفاده بهینه از فضای پادگان ۰۶ نیز بیان کرد: در این قبیل اماکن باید در ابتدا خدمات عمومی شهری مانند بوستان تأسیس شود. اگر نگاه کارکرد فرهنگی- اجتماعی بر فعالیت های عمرانی، فضای سبز بر معماری شهر حاکم شود، این فضاها می توانند در نهایت مانند خانه هنرمندان یک پاتوق هنری و ارتباطی فاخری باشند.

او با بیان اینکه امروز به دلیل کمبود این پاتوق ها در تهران، احساس تعلق مردم به شهر کم است، افزود: اگر این پاتوق ها افزایش پیدا کنند به ویژه در مناطق محروم که بیشتر مناطق مرکزی و رو به جنوب هستند برای شهروندان بسیار مفید خواهد بود.

خلیل آبادی گفت: پادگان های ارتش و سپاه هم اغلب در همین مناطق مرکزی  قرار دارند و اگر آنها با شهرداری به نفع منافع مردم تفاهم کنند اماکن و پاتوق های فاخری مانند پارک هنرمندان ایجاد می شود.

او گفت: خوشبختانه در پادگان ۰۶ به کمک شورا، شهرداری و ارتش این اتفاق افتاده است و برای مردم آن منطقه یک گشایش خوبی خواهد بود. امیدواریم به زودی شهرداری از بخش مربوط به عنوان یک فضای مناسب استفاده کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 680

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =