تعیین تکلیف ۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی دستگاههای نظامی با تهاتر

شهر: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی های ساختمانهای دستگاه های نظامی تا سال گذشته به صورت تهاتر تعیین تکلیف شد و امسال نیز بدهی دستگاههای دولتی در حال پیگیری است.

علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه مشکل اساسی که در مدیریت شهری تهران و سایر شهرها وجود دارد این است که معمولا دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و عمومی خود را موظف به رعایت قانون شهرداری نمی دانند، گفت: به عنوان نمونه برای بیمارستان شریعتی ۲ که در انتهای منطقه ۲۲ در حال ساخت است، وقتی طلب پروانه ساختمانی شد، با تعجب اعلام کردند که تاکنون برای ساختمان ها پروانه دریافت نکردند اما بعد از گفتگوها و ممانعت ها توانستیم آنها را مجاب کنیم که پروانه ساختمانی اخذ کنند. یعنی در واقع وزارت بهداشت بعد از ۸۵ سال اولین پروانه ساختمانی را از منطقه ۲۲ دریافت کرد.

او با بیان اینکه این امر نشان می دهد که در عمده بیمارستان های ساخته شده به دلیل نداشتن پروانه ساختمانی، ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی به خوبی رعایت نشده است، افزود: این سخت‌گیری‌ها در شهرداری ها برای تهیه و صدور پروانه ساختمانی هرچند مزاحمت هایی از باب آغاز به کار دارد ولی آثار مثبت آن در درازمدت و در ایمنی ساختمان مشخص می شود.

نوذرپور در ادامه عنوان کرد: این امر نه درباره بیمارستانها بلکه درباره ساختمانهای دولتی، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و علمی و ساختمان‌های دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیز وجود دارد و همه این موارد در این دوره از مدیریت شهری احصا شده است. برخی از این موارد تخلف بوده که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و با جریمه و یا تخریب مواجه شده است، برخی نیز از قبل اتفاق افتاده و تبدیل ریالی آن انجام شده و بر اساس آن تا سال گذشته توانستیم ۹۰۰ میلیارد تومان از این بدهی ها را با نهادهای نظامی تهاتر کنیم.

به گفته نوذرپور، امسال نیز این مساله در برنامه شهرداری منطقه ۲۲ وجود دارد و  تعیین تکلیف بدهی های نهادهای دولتی در حال پیگیری است.

شهردار منطقه ۲۲ در پایان تاکید کرد: اخذ پروانه ساختمانی به موجب قانون است و هیچ مستحدثه ای مستثنا نشده است. حتی ساختمانی که خود شهرداری می سازد نیز باید پروانه داشته باشد و ضوابط و مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 6872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =