۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 6889

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد

بیمارستان شهید اکبرآبادی به خط ۷ مترو تهران متصل نمی شود

ایجاد دسترسی چهار خط جدید مترو با مراکز بیمارستانی در دستور کار مطالعاتی مشاوران قرار گرفته است
بیمارستان شهید اکبرآبادی به خط ۷ مترو تهران متصل نمی شود

شهر: باتوجه به اینکه سه بیمارستان شهید اکبرآبادی، برج میلاد و امام خمینی (ره) در اولویت ایجاد دسترسی به خط ۷ مترو تهران درنظر گرفته شده بودند، با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان شهید اکبرآبادی به خاطر اینکه بیمارستان تخصصی زنان و زایمان است و برای بستری بیماران در زمان بحران مناسب نیست، از این برنامه حذف شد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با شهر، درباره ایجاد دسترسی ایستگاه‌های مترو به بیمارستان‌ها براساس مصوبه سال ۱۳۹۵ شورای اسلامی شهر تهران، توضیح داد: زمانی که حفاری‌های خطوط مترو انجام می‌شود باید اتصال یا ایجاد دسترسی‌های مترو به بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گیرد. زمانی‌که حفاری خط ۷ مترو تهران در سنوات گذشته انجام می‌شد، این خط از محدوده سه بیمارستان «شهید اکبرآبادی در خیابان مولوی»، «امام خمینی (ره) در بزرگراه چمران» و «میلاد در مجاورت برج میلاد» عبور ‌کرد.

او ضمن اشاره به اعلام آمادگی شرکت مترو تهران از سنوات گذشته برای ایجاد دسترسی ایستگاه‌های مترو به این سه بیمارستان در زمان‌ بحران، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای گذشته اتصال بیمارستان شهید اکبرآبادی در خیابان مولوی به ایستگاه مترو را منتفی اعلام کرد چرا که این بیمارستان تخصصی زنان و زایمان است. بنابراین بیمارستان شهید اکبرآبادی از برنامه دسترسی خط ۷ مترو به سه بیمارستان، حذف شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره دسترسی بیمارستان میلاد به ایستگاه مترو، بیان کرد: هنوز همکاری‌های فی مابین وزارت بهداشت و ببیمارستان میلاد قطعی نشده و به شرکت مترو مجوزی برای این اقدام ارائه نشده است.

امام ضمن اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم بین بیمارستان امام خمینی (ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: جدا از هماهنگی‌ها و مجوزها، نخست باید بودجه این کار تأمین و در اختیار شرکت مترو قرار گیرد چرا که موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران درمیان است.

او با بیان اینکه همچنان پیگیری نمایندگان وزارت بهداشت برای دریافت بودجه‌ای در این زمینه به سرانجام نرسیده است، تأکید کرد: باتوجه به اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده، باید وزارت بهداشت با مجلس گفتگوهای لازم را انجام دهد تا این ردیف بودجه ویژه برای ایجاد دسترسی بیمارستان میلاد و امام خمینی (ره) به مترو جهت رعایت تمهیدات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره ایجاد دسترسی چهار خط مترو جدید با مراکز بیمارستانی، گفت: در مطالعه ساخت چهار خط جدید مترو تهران (۸،۹،۱۰،۱۱)، یکی از موضوعاتی که در دستور کار مشاوران قرار گرفته، پدافند غیرعامل است که در خطوط جدید پیش بینی و جانمایی خواهد شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 6889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =