افزایش ۱۳۵ درصدی ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران، از افزایش ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل خبر داد و گفت: وضعیت تهران نگران کننده است.

به گزارش شهر علیرضا زالی در گفت و گوی زنده با بخش خبری، اظهار کرد: در ۴۸ ساعت اخیر شاهد ازدحام و شلوغی قابل توجهی بودیم؛ بر اساس گزارش ها تردد مرکزی و درون شهری نسبت به هفته قبل ۱۳۵ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد داشته است.
 
او همچنین ادامه داد: در میزان استفاده از مترو نسبت به هفته قبل ۳۹ درصد افزایش را شاهد بودیم و فقط در ترددهای درون شهری ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح نسبت به هفته قبل ۱۲ درصد کاهش گزارش شده است.
 
به گفته فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران، اگرچه بخشی از این شلوغی ممکن است متاثر از تغییرات آب و هوا باشد اما این آمار نگران کننده است. به نظر می رسد شرایط در تهران هشدار دهنده است.

زالی بیان کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۸۰ نفر فوت شدند که از این تعداد ۵۲ نفر PCR مثبت بودند. همچنین ۳۷۸ بیمار بستری جدید گزارش شده است که از این تعداد ۱۳۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ بیمار سرپایی جدید به بخش بهداشت و درمان مراجعه کردند. در مجموع ۳۴۷۰ بیمار در بخش های درمانی بستری هستند که از این تعداد۱۳۲۰ در بخش مراقبت ویژه هستند. همچنین به طور کلی ۳۹۵ بیمار شرایط نامناسب تنفسی دارند.
 
به گزارش فارس او گفت: تاثیر ازدحامی که روزهای اخیر در سطح شهر با آن مواجه بودیم در تغییر شاخص بستری بیمارستانی و مرگ و میر ممکن است تا دو هفته دیگر نیز نمایان نشود.
 
او با اشاره به آغاز طرح محله محوری در تهران، پیشبرد ابن طرح را نیازمند همکاری مردم دانست و افزود: امکان ردیابی سریع و قرنطینه سازی هوشمند بیماران در قالب این طرح می تواند به عنوان یک مداخله اجتماعی تاثیرگذار باشد.
 
زالی با بیان اینکه پیش بینی می شود با آغاز فصل زمستان با آمار رو به افزایش ابتلا رو به رو  باشیم، افزود: بر اساس مطالعات منتشر شده بزرگ‌ترین سهم در انتقال بیماری را دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است. به همین علت باید به خانواده های ایرانی با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا هشدار داد.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 6934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =