۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 6996

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

شهرداری متولی انتشار بوی نامطبوع تهران نیست

شهرداری با همکاری دانشگاه شهید بهشتی بوی ناطبوع تهران را بررسی می کند
شهرداری متولی انتشار بوی نامطبوع تهران نیست

شهر: مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به دلیل آنکه متولی مدیریت شهری است پروژه بررسی بوی نامطبوع را با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تعریف کرده است که کانون های انتشار بو در سطح مناطق ۲۲ گانه عارضه یابی و مشکل حل شود.

شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره وضع آلودگی هوای تهران در هفته جاری بیان کرد:  آلوده بودن هوای تهران به وضعیت جوی و پایداری هوا باز می گردد که اگر پیش بینی هواشناسی این باشد که بارش جوی وجود نداشته باشد، آلودگی هوا در تهران بیشتر خواهد شد. در صورت پایداری جوی با توجه به سرمای هوا بروز آلودگی هوا محتمل است.

انصاری درباره انتشار بوی نامطبوع تهران در پی بارندگی ها در شهر توضیح داد: شهرداری متولی همه این موضوع نیست و ما به عنوان یکی از دستگاه ها در حال بررسی مسئله هستیم.

او با اشاره به اینکه بررسی ها در این مورد هنوز تکمیل نشده است، گفت: در حال حاضر  قطعیت وجود ندارد و به همین دلیل نمی توانیم به طور دقیق بگوییم که دلیل این بوی نامطبوع چیست.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از همکاری شهرداری تهران با دانشگاه شهید بهشتی برای بررسی بوی نامطبوع تهران خبر داد و گفت که هنوز قطعیت در این مورد وجود ندارد. این پروژه در مرحله اندازه گیری است و محققان دانشگاهی در حال کار هستند اما به طور دقیق نمی توان زمان پایان کار را مشخص کرد.

انصاری با بیان اینکه در مورد انتشار بوی نامطبوع در تهران چند احتمال بیشتر وجود ندارد، گفت: یکی از این موارد مربوط به ۴۰۰ نقطه انفصال فاضلاب است که در شهر تهران وجود دارد که می تواند با بارندگی مرتبط باشد که متولی موضوع شرکت آب  و فاضلاب شهر تهران است.

انصاری ادامه داد: انفصال فاضلاب به این مفهوم است که یک سری تصفیه خانه های محلی وجود دارد که مسئول تصفیه فاضلاب هستند. از سوی دیگر موضوع خروجی فاضلاب وجود دارد یا بعضا فاضلاب ورودی به سیستم های فاضلاب بیش از ظرفیت پذیرش آنهاست و همه فاضلابی که وارد سیستم های تصفیه فاضلاب local (محلی) می شود کامل تصفیه نمی شود و باعث می شود در شرایط وارونگی و محبوس بودن شهر بو بیشتر منتشر می شود. اما اینکه این موضوع چه سهمی از انتشار بو دارد هنوز مشخص نیست وباید بررسی بیشتری انجام شود.

او ادامه داد: در سطح شهر تهران در مناطق مختلف کانون های بو وجود دارد که به واسطه شرایط محیطی از جمله اینورژن (وارونگی دما)، رطوبت و کاهش میزان وزش باد این بو بیشتر به مشام می رسد و باعث آلودگی و ناراحتی می شود.

انصاری گفت: یکی دیگر از احتمال ها این است که واحدهای آلاینده و صنایعی که در جنوب و پیرامون تهران وجود دارند در ایامی که وارونگی دما وجود دارد از سوخت های فسیلی میان تقطیر مانند مازوت استفاده می کنند. متولی واحدهای صنعتی در قانون برای پیگیری و اخطار نسبت به مصرف سوخت های فسیلی شهرداری نیست بلکه سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: به همین دلیل راهبری و هماهنگ کننده بین دستگاههای ذیربط در مورد بوی نامطبوع تهران استانداری است که وظیفه پیگیری و هماهنگی بین دستگاه ها را به عهده دارد اما شهرداری تهران به دلیل آنکه متولی مدیریت شهری است پروژه بررسی بوی نامطبوع تهران را با همکاری دانشگاه تعریف کرده است که کانون های انتشار بو در سطح مناطق ۲۲ گانه عارضه یابی و مشکل حل شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 6996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =