ضلع غربی زیرگذر گلوبندک با ۲ دستگاه آسانسور دی ماه افتتاح می‌شود

شهر: زیرگذر چهارراه گلوبندک دو خروجی غربی و شرقی دارد که هر دو آن‌ها به سکوی ایستگاه مترو دسترسی دارند. این زیرگذر ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل می‌کند. این معبر زیرزمینی در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است که علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار را فراهم می‌کند.

مجید صادقی، سرپرست پروژه ساخت زیرگذر گلوبندک در گفتگو با شهر، ضمن اعلام افتتاح ضلع غربی زیرگذر گلوبندک در دی ۱۳۹۹، بیان کرد: باتوجه به تأکید بر افتتاح هر پروژه‌ای با تکمیل اقدامات مناسب سازی و تجهیزات لازم برای معلولان، زمان افتتاح ضلع غربی زیرگذر گلوبندک از آذر به دی ماه موکول شد. با اتمام نصب دو دستگاه آسانسور، ضلع غربی پروژه در دی ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

او درباره وضعیت پله برقی‌ها، توضیح داد: پیمانکار پله برقی‌ها انتخاب شده و فرآیند ساخت پله برقی‌ها آغاز شده است. نصب پله برقی‌ها تا پایان امسال به طول می‌انجامد. در ضلع غربی زیرگذر، دو دستگاه پله برقی نصب می‌شود.

سرپرست پروژه ساخت زیرگذر گلوبندک ضمن اشاره به طول ۲۵۰ متری کل پروژه، بیان کرد: پروژه در مجموع دارای هشت دستگاه آسانسور و ۱۰ دستگاه پله برقی است. شش دستگاه پله برقی در بخش غربی و چهار دستگاه دیگر در بخش شرقی نصب می‌شود. درحال حاضر چهار دستگاه برای بخش غربی زیرگذر گلوبندک در تراز منفی یک نصب می‌شود و دو دستگاه دیگر مربوط به تراز منفی دو بخش غربی است.

صادقی با بیان اینکه زیرگذر گلوبندک ویژه تردد عابران پیاده است، افزود: این زیرگذر در دو تراز منفی یک و منفی دو طراحی شده است. تزار منفی یک به ایستگاه مترو پانزده خرداد متصل می‌شود و تردد مسافران را در این ایستگاه تسهیل می‌کند. درحال حاضر دو ورودی ایستگاه مترو پانزده خرداد در خیابان پانزده خرداد شرقی، پاسخگوی این حجم بسیار از تردد مسافران نیست. با استفاده از زیرگذر گلوبندک، ورودی‌های دیگری به ایستگاه مترو پانزده خرداد متصل می‌شوند.

سرپرست پروژه ساخت زیرگذر گلوبندک در ادامه گفت: ورودی غربی زیرگذر گلوبندک در خیابان پانزده خرداد غربی به ایستگاه مترو متصل می‌شود. ورودی شرقی زیرگذر نیز در مجاورت میدان ارگ درحال ساخت است.

او درباره تزار منفی دو پروژه زیرگذر گلوبندک، توضیح داد: در این تراز، مسیری به عنوان زیرگذر عبورعابران پیاده از زیر خیابان خیام و ارتباط بین دو طرف خیابان پانزده خرداد را تسهیل می‌کند. تراز منفی دو پروژه منجر می شود تا ورود عابران به محدوده خیابان‌های خیام و پانزده خرداد توسط زیرگذر انجام شود و مشکلات ترافیکی که بخشی از آن مربوط به عبور عابران پیاده از روی خیابان است، برطرف شود.

سرپرست پروژه ساخت زیرگذر گلوبندک ضمن اشاره به آغاز عملیا ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ و پیگیری آن توسط شهرداری منطقه ۱۲، گفت: این پروژه پس از توقف چندساله از ابتدای امسال به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران واگذار و دوباره آغاز به‌کار کرد. پروژه به علت تکمیل و بازبینی متوقف شده بود که پس از تغییر طرح و اصلاح موارد موردنظر، ورودی‌های پروژه زیرگذر گلوبندک گسترش یافت و تجهیزاتی نظیر پله برقی و آسانسور به آن اضافه و وارد فاز جدید اجرایی شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 7034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =