۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 7045

رئیس شورای شهر تهران:

تهران در گذشته یک باغشهر بود

در حال حاضر پایتخت ۲۲۰۰ بوستان دارد
تهران در گذشته یک باغشهر بود

شهر: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که یک دهم مساحت آن باغ بوده اما به مرور این باغات تخریب شدند.

به گزارش شهر، در مراسم بهره برداری از باغ سلیمانیه، مراسم محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که در سال ۱۳۳۹ اداره باغات تهران تاسیس شد اما طی سال های گذشته کم کم باغات تخریب شدند به طوری که از یک میلیون پارسل شهر تهران بیش از یک دهم باغات مهمی بوده است. یکصد هزار قطعه باغ در تهران وجود داشت که  در طول سال ها بخش مهمی از بین رفته و به جای آن ساختمان ها بر آمدند و در عین حال تلاش شد که پارک و فضای سبز هم در تهران ساخته شود.

او افزود: تهران قبل از انقلاب ۲۰۰ پارک داشته است اما الان بالای ۲۲۰۰ پارک دارد.  این عددی است که جای تشکر دارد و دراکثر آنها زحمات آقای مختاری را می بینیم. الان در بودجه شهرداری تهران بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای فضای سبز هزینه می شود که نگهداری و هم ساخت که عدد خوبی است و معلوم است که شهرداری بر توسعه فضای سبز مصر است. باید توجه داشت که عمده این هزینه صرف کارکنان می شود. یکی از مسائل این است که مساحت ها دقیق باشد تا هزینه ها هم مشخص باشد ، باید کاری کنیم که در آینده هم کسی نتواند به فضای سبزتهران چشم طمع داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: این جا یک مجموعه ۲۵ هکتاری بوده است که بخشی ازآن که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و تهاتر شده است که امروز شاهد فضای سبز بسیار مناسب در دو هکتارآن  هستیم که می تواند ادامه یابد. از همین عوارض قطع اشجار این بوستان ها ساخته می شود این روند مانع قطع درختان و خرید باغات دیگر می شود و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

او در پایان گفت: لازم است مصوبه اخیر دولت پیگیری و تبدیل به اتوبوس و مترو شود که تا آخر دوره ما شاهد ورود اتوبوس ها به خصوص برقی به تهران باشیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 7045

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =