توسعه منابع انسانی در روابط عمومی با آموزش یکصد کارشناس

شهر: مراسم اختتامیه آموزش و انتخاب یکصد کارشناس برتر روابط عمومی شهرداری تهران با معرفی نفرات برگزیده در سالن کنفرانس مرکز ارتباطات و امور بین الملل برگزار شد.

به گزارش شهر، حمیدرضا کمالی، مدیر عامل موسسه نشان آور دانش و مهارت آینده مجری انحصاری برنامه مهارت سنجی اروپایی(ESCO) در ایران به نمایندگی از دانشگاه روش شناسی و حکمرانی پاریس (MGU)در مراسم اختتامیه انتخاب یکصد کارشناس برتر روابط عمومی گفت: آموزش و انتخاب یکصد کارشناس برتر روابط عمومی با وجود همه دشواری ها، گفتمانی در مجموعه روابط عمومی ها ایجاد کرد و یک اثر مثبت است که افراد دریافتند برای ارتقای شغلی چه ویژگی ها و مواردی اولویت دارد.

او افزود: در روند داوری ها، بررسی کامل مدارک و مستندات تحت لیسانس  دانشگاه MGU فرانسه و طبق استانداردها و رویکرد اسکو (ESCO) انجام شد که می‌تواند به توسعه منابع انسانی در روابط عمومی شهرداری تهران منجر شود.

روابط عمومی شهرداری تهران؛ الگویی برای کل شهرداری های کشور

در ادامه این مراسم حمید شکری خانقاه، مدیر دپارتمان «ارتباطات و روابط عمومی» برنامه مهارت سنجی حرفه ای (Esco) در ایران، گفت: روابط عمومی مدیریت نظام ارتباطات یک سازمان است و یک روابط عمومی پویا می تواند کل ارتباطات یک سازمان را مدیریت کند. اینکه روابط عمومی خود را به سطح بین المللی و زبان مشترک جهانی نزدیک می کند و علم به اینکه یک مدیر روابط عمومی جهانی باید چه ویژگی هایی داشته باشد بسیار ارزشمند است.

او با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری تهران در این دوره  برنامه گرا، فرایند گرا، تحول گرا، استراتژی محور و ریسک پذیر است که رویکرد خود را از چرایی به چگونگی تغییر داده است، عنوان کرد: این ویژگی ها و اقدامات می تواند به عنوان مدل و الگویی برای کل شهرداری های کشور در بحث نیروی انسانی مطرح شود.

شکری خانقاه در پایان ابراز امیدواری کرد به کسانی که مدرک اسکو (Esco)  دریافت می کنند، گواهی نامه «انجمن روابط عمومی ایران» نیز اهدا شود.

استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص روابط عمومی شهرداری تهران

سمیه عالمی پسند، سرپرست روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این مراسم گفت: تفاوت این دوره آموزشی با سایر دوره ها مانند منابع انسانی یا حوزه شهرسازی، نظارت مجموعه‌ای خارج از مجموعه شهرداری است که نظارت ها را افزایش داد.

او هدف از این برنامه را استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص روابط عمومی شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: در شهرداری تهران نیروهای زبده ای در حوزه ارتباطات و رسانه وجود دارند که با پرورش این استعدادها، باید ظرفیتی ایجاد می شد تا در بخش‌های مختلف از آنها استفاده شود. به همین منظور بعد از فراخوان، ۳۳۴ نفر اعلام آمادگی کردند و ۱۶۵ نفر حائز شرایط اولیه شدند و بعد از بررسی های مدارک و مستندات  ۱۰۰ نفر در سه سطح، گروه بندی شدند.

به گفته عالمی پسند، ۱۶۵ نفر حائز شرایط اولیه، متشکل از ۴۹ درصد زن و ۵۱ درصد مرد است، رقمی که با توجه به جمعیت ۲۴ درصدی شاغل زنان در شهرداری تهران، قابل توجه است .

در پایان این مراسم از علی اسماعیل زاده مدیر روابط عمومی منطقه ۱۱، سپهر پاشایی رئیس اداره ارتباطات اجتماعی مرکز ارتباطات و امور بین الملل و شهرزاد مردانپور، معاون روابط عمومی شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران به عنوان نفرات برتر تقدیر شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 7087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =