۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 7183
جشنواره «شهر آماده» ناقل نظرات شهروندان به مسئولان است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران می گوید: جشنواره شهر آماده می‌تواند نگاه های خاص مردم در مدیریت بحران را بدون سانسور نشان دهد، ممکن است خیلی از مسئولان از عمق فاجعه خبر نداشته باشند و گاهی این اتفاق رخ داده که حتی یک عکس در تصمیم‌گیری مسئولان رده‌بالا بسیار تأثیرگذار بوده است و جشنواره شهر آماده می تواند نظرات مردم را به مسئولان برساند.

رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اهداف جشنواره شهر آماده به خبرنگار شهر گفت: این جشنواره به دنبال افزایش مشارکت و تعامل شهروندان در زمان بحران با مسئولان اجرایی است و این که شهروندان در جهت مقابله با بلایای طبیعی آمادگی و هوشیاری بیشتری داشته باشند.

او افزود: همچنین با برگزاری این جشنواره محصولات رسانه ای خوبی در حوزه مدیریت بحران تولید و جمع آوری و از سویی جایگاه فیلم کوتاه به عنوان جریانی مستقل و اندیشمند در حوزه بحران تقویت می شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران «شناسایی استعدادهای جوان عکاس و فیلمساز» را از اهداف دیگر این جشنواره عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به تقویت چرخه اقتصادی عکـس و فیلــم کوتــاه هم منجر شود البته ما نگاه ویژه به موضوع مدیریت بحران را در تولید عکس و فیلم دنبال می کنیم.

کرمی به بلاخیز بودن ایران اشاره کرد و گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که هر ساله دستکم با یک بحران جدی مواجه است. در یک قرن گذشته هر ۶ یا هفت سال با یک زلزله یا حادثه بزرگ مواجه بوده‌ایم و این نشان می‌دهد باید آمادگی بیشتری از امروز داشته باشیم که این امر نیازمند این است که مردم وارد صحنه کنیم. یعنی بدون حضور مردم به نتیجه نخواهیم رسید.

او گفت: باید مردم را طوری آموزش دهیم که در بحران ها در مقوله امدادرسانی و مدیریت شرایط نقش محوری داشته باشند. این جشنواره می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد و حتی نگاه های خاص مردم را بدون سانسور نشان دهد. شاید خیلی از مسئولان از عمق فاجعه خبر نداشته باشند و گاهی این اتفاق رخ داده که حتی یک عکس در تصمیم‌گیری مسئولان رده‌بالا بسیار تأثیرگذار بوده است.

او به گروه داوطلبانی که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران سازماندهی شده اند تا در مواقع بحرانی وارد عمل شوند اشاره کرد و گفت: گروه دوام گروهی، ۱۲ هزار نفره در تهران هستند که داوطلبانانه با سازمان مدیریت بحران همکاری می‌کنند و در این جشنواره جایزه ویژه‌ای برای آنها و آثار برتری که ارائه می دهند در نظر گرفته شده است.

کرمی در پایان با بیان این که هیچ محدودیتی در دریافت آثار وجود ندارد، گفت: با توجه به این که مهلت ارسال آثار تا پایان همین هفته است ، علاقه مندان و آنها که به دنبال ارسال آثار هستند هر چه سریعتر آثار خود را به tehranpicturefestival.ir ارسال کنند.

۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 7183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =