دورهمی ها چرخه انتقال کرونا را فعال نگه می دارد

شهر: در بسیاری از کشورها بحث دورهمی ها یکی از عوامل موثر در شروع بیماری است و در کشور ما نیز این مساله به دلیل اینکه زنجیره انتقال را فعال نگه می‌دارد بسیار مهم است بنابراین برای کنترل این موضوع، باید دورهمی ها را به حداقل رساند.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه از ابتدای شروع بحث کرونا در جهان، جداسازی بیمار از دیگر افراد و دوری از تجمعات از مهم ترین موارد جلوگیری از شیوع این بیماری بوده، گفت: در کشور ما به دلیل فرهنگ خاص و در کنار هم بودن افراد در بعضی ایام توجه کمتری از طرف مردم به بیماری شد و مسئولین نیز دقت لازم در کمتر کردن مراودات و رعایت دستورالعمل ها را  نداشتند که باعث  آسیب های جدی شد.

او با بیان اینکه در ایام تابستان، شروع بعضی از برنامه ها، برگزاری دورهمی ها و باز بودن اماکن باعث شد که خیلی از هم وطنانمان را از دست بدهیم، افزود: دستورالعمل های کشوری و تعطیلات و محدودیت های نسبی که در سه هفته اخیر ایجاد شد، باعث شد که پیک بیماری فروکش کند و تعداد مبتلایان و فوتی ها را کاهش داده است که البته روند فعلی نیز جای نگرانی دارد چرا که آمار تلفات و مبتلایان کم نیست.

او با بیان اینکه این موضوع در صورتی می تواند موثر واقع شود که رعایت دستورالعمل ها توسط مردم و وزارت بهداشت به درستی دنبال شود، ادامه داد: در بسیاری از کشورها بحث دورهمی ها یکی از عوامل موثر در شروع بیماری است و در کشور ما نیز این مساله به دلیل اینکه زنجیره انتقال را فعال نگه می‌دارد بسیار مهم است بنابراین برای کنترل این موضوع، باید دورهمی ها را به حداقل رساند.

میزان مراجعات به درمانگاههای شهر سالم به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه میزان مراجعات افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شهرداری از حدود سه هفته پیش کاهش قابل توجهی داشته، اضافه کرد: در حال حاضر و بعد از تعطیلات و محدودیت ها، مراجعات افراد مشکوک به کرونا در درمانگاههای شهر سالم به کمتر از نصف مراجعات قبلی کاهش پیدا کرده است. البته این موضوع زمانی می تواند باعث خوشحالی و رضایت شود که به صفر نزدیک شود.

او درباره وضعیت واکسن کرونا نیز گفت: فعالیت هایی توسط گروهی از محققین داخلی برای تولید واکسن کرونا در حال انجام است و طبق گفته آنها این واکسن تا چند ماه آینده به چرخه مصرف داخلی می رسد و البته چند واکسن نیز در دنیا تولید شده که در این باره نیز درخواست تهیه واکسن از طرف وزارت بهداشت انجام شده است.

چوبینه عنوان کرد: اگر این واکسن در کشور تولید و یا از کشورهای دیگر تهیه شود، شهرداری نیز برای گروه‌های آسیب‌پذیرتر مانند کارکنان بهشت زهرا، پسماند، کادر درمان شهر سالم، بیماران خاص و بازنشسته ها درخواستی برای تهیه واکسن به تعداد لازم ارائه خواهد کرد.

 او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره امکان توسعه درمانگاه شهر سالم منطقه ۹ گفت: بخشهای مناسبی در این درمانگاه فعال شده و در صورتی که فضای بیشتری در اختیار شرکت شهر سالم قرار گیرد، مجوزهای لازم برای توسعه فعالیتهای بیشتر و گسترش این درمانگاه اخذ خواهد شد.

آخرین وضعیت مرکز درمان ناباروری در درمانگاه منطقه ۱۰

مدیرعامل شرکت شهر سالم همچنین به بخش درمان ناباروری تخصصی در درمانگاه منطقه ۱۰ اشاره کرد و یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشگاه رویان منعقد شده و زمانی که ساختمان منطقه ۱۰ آماده شود، تیم تخصصی رویان با دانش و تخصص چند ساله  در راستای ارائه خدمات بیشتر به شهرداری تهران کمک خواهد کرد.

به گفته چوبینه مشکلی که در بحث مالکیت زمین درمانگاه منطقه ۱۰ وجود داشت با تلاش شهرداری منطقه حل و فصل شد.

خبرنگار: علی سی پی

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 7209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =