داستان، رنگ تهران را تغییر می دهد

شهر: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: بزرگترین نیاز امروز شهر تهران امید و انگیزه است که شهروندان بتوانند شرایط جدید برای شهری که در آن زندگی می کنند ایجاد کنند. رنگ و حال و هوای این شهر زمانی با کیفیت و رضایت خواهد بود که داستان های بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، غلام محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه داستان تهران که شب گذشته (۳۰ آذر) به صورت مجازی برگزار شد، گفت: برای اینکه بتوانیم شهری را دوست داشته باشیم باید به یاد آن باشیم. تا زمانی که مکرر ذکر و یاد کسی را نکنیم به عشق و علاقه نمی رسیم. وابستگی زمانی ایجاد می شود که با دلبستگی همراه باشد. برای کمک به دیگران نیز باید علاقه وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست ادامه داد: اگر می خواهیم شهر خوبی داشته باشیم که روی خوش برایمان داشته باشد، شهری متفاوت از امروز که رنگ آن خاکستری نباشد باید نسبت به آن تعلق و محبت پیدا کنیم.

به گفته محمدی، محبت حاصل نمی شود مگر با خاطره،  داستان، پیوستگی و دلبستگی به شهر تهران.

او ضمن تقدیر از داستان نویسان شهر تهران خطاب به آنها گفت: شما وقتی از تهران می نویسید، خاطره های ما را ثبت می کنید و کوچه ها و خیابان ها را ثبت می کنید و هر رویدادی را به یک مکان وصل می کنید اتفاق خوبی را برای ما رقم می زنید. زمانیکه هر فردی در تهران قدیم می زند به یاد داستان های شما می افتد می تواند به شهر تهران وابسته تر شود و در آن زمان تغییر این شرایط راحت تر خواهد بود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: مردم زمانی می توانند تغییراتی را بنیانگذاری کنند که این تغییرات اثربخش باشند. دوست داریم تهران برای همه شهروندان از جانشان نشأت بگیرد و حس کنند به این شهر وابسته هستند. با قصه ها و داستان ها وابستگی ایجاد می شود و آن زمان است که تغییر شرایط هم ایجاد می شود.

محمدی گفت: بزرگ ترین نیاز امروز شهر تهران امید و انگیزه است که شهروندان بتوانند شرایط جدید برای شهری که در آن زندگی می کنند ایجاد کنند. رنگ و حال و هوای این شهر زمانی با کیفیت و رضایت خواهد بود که داستان های بیشتری داشته باشیم.

او ادامه داد: با همکاری دوستان در شهرداری توانستیم این کار را انجام دهیم که مایه خرسندی است. همچنین از مجلات داستان و همشهری تشکر می کنم که با همکاری توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم. داستان های خیلی خوبی در مورد تهران به دستمان رسید که امیدوارم با تکرار این تجربه شهری پر از خاطره و تعلق و دوست داشتن داشته باشیم.

در این مراسم احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز حضور داشت.

سروش صحت، مجری برنامه نیز در پایان اسامی برندگان چهارمین جشنواره جایزه داستان تهران را اعلام کرد. 

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 7229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =